חיילת צה”ל, טוראית נליה דודורה, נשפטה ל־30 ימי מחבוש בכלא הצבאי, לאחר שגנבה כסף מחברתה. השבוע הגישה בקשה לוויתור על העונש משום שהיא בחודש הראשון להריונה, אבל בצבא השיבו בשלילה.



ביום ראשון השבוע היא החלה לרצות את עונשה. אלא שהיא הגישה בקשה מיוחדת לשחרור באמצעות עורך דין ששכרה, בטענה כי היא נכנסה להריון ואמורה להתחתן ב־12 באפריל.



על פי פקודות הצבא, חיילת שנכנסת להריון במהלך השירות מגיעה לוועדה מיוחדת שבה היא מצהירה על כוונתה לשמור על התינוק ומשוחררת מהשירות. במקרה שהיא מעוניינת בהפלה, היא מקבלת סיוע מהצבא.



חרף הנסיבות המקלות שמקנה הצבא לחיילות הרות, במשטרה הצבאית ממאנים לשחרר אותה דודורה. שעות אחדות לאחר שנכנסה אל התא, היא דיווחה לטענתה על קוצר נשימה, חרדות וחולשה. לאחר שפונתה לחדר המיון ועברה סדרת בדיקות, החליט הרופא לשחררה למנוחה, אולם השוטרים הצבאיים החזירו אותה לכלא 4.



בן זוגה, מיכאל ארונוב, אמר אתמול כי הוא חושש לה ולעוברה. "היא במצב נפשי קשה. ניסנו לפנות לשפוט דרך עורך דין אבל נכשלנו, לא הקשיבו לנו וכעת אני חושש לה".



ארונוב משוחח עמה כמה פעמים ביום מהכלא. “אני מרגישה רע”, סיפרה לו, “אני מבקשת מהצבא שיתחשבו בי. אני מתחרטת ומפחדת להפיל את התינוק שלי. התנאים פה לא פשוטים ואני כל היום שוכבת במיטה ובוכה”.



מדובר צה"ל נמסר: "החיילת התקבלה בכלא 4 לאחר שנשפטה ל־30 יום בגין גניבת כסף מחברתה ליחידה. היא נפגשה עם כלל הגורמים הרלוונטיים (ת"ש, קב"ן ורפואה). לא נמצאו טעמים רפואיים שמלמדים כי אינה כשירה רפואית להשלים את ריצוי המאסר".



גורם בצה"ל הוסיף לתגובת הצבא, כי "החוק אינו פוטר אישה הרה מעונש שהוטל עליה בגין ביצוע עבירה, ובתי הכלא האזרחיים והצבאיים ערוכים למתן מענה רפואי לעצורות או לאסירות בהריון".



בהכנת הכתבה השתתף אלון חכמון