השנה החולפת הייתה לאתגר עצום עבור מערכת הביטחון. נתונים שרוכזו על ידי השב"כ ומפורסמים היום (שלישי) מראים כי במהלך השנה החולפת נעצרו 3,100 מבוקשים חשודים בפעילות טרור, שליש מהם פעילי חמאס. רק אתמול בלילה ביצעו כוחות צה"ל בשיתוף השב״כ, המשטרה ולוחמי מג"ב מבצע רחב היקף לאיתור אמל"ח ומעצרים בעיר שכם. במהלך הפעילות נמצאה מחרטה, שישה נשקים, חמישה אקדחים, חלקי אקדח ונשק, רימונים, מחסניות ותחמושת. בנוסף, נעצרו שבעה פעילי טרור אשר החזיקו נשק בביתם. 



כמו כן, בפעילות משותפת של כוחות חטמ״ר מנשה וגדוד "סער" במיתלון לאיתור אמל"ח נמצאו שני אקדחים, שלושה סכיני קומנדו, רימון, חלקי נשק, מחסנית, פנס ווסטים של צה"ל. האמל"ח שנתפס הועבר לידי השב"כ. 


נתון מדאיג


נתון מדאיג נוסף שהוצג ע"י השב"כ, מאוד מראה כי בשנה החולפת מעורבותם של ערביי ישראל בפיגועי טרור נמצאת במגמת עלייה. מאז החל גל הטרור בחודש אוקטובר אירעו כמה פיגועים שבוצעו על ידי ערבים ישראלים. בין הבולטים שבהם: פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע בו נרצחו שני בני אדם, פיגוע שבוצע על ידי ערבי ישראלי היה בגן שמואל בו נפצעו ארבעה בני אדם והבולט ביותר הוא הפיגוע שביצע המחבל נשאת מלחם בדיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו שני בני אדם. בשנה החולפת נפצעו 239 בני אדם בפיגועים, עליה חדה מאוד ביחס לשנה הקודמת בה נפצעו 63 אזרחים.



לצד זה, ישנה עלייה גדולה מאוד גם בסיכולי טרור. 239 פיגועים סוכלו על ידי כוחות הביטחון, 19 מהם פיגועי חטיפה, 12 מהם פיגועי התאבדות, 120 פיגועי ירי, ו-47 פיגועי דקירה ודריסה. בפיגועי טרור יהודי לא נרשמה עליה במספר הפיגועים, שעמד בשנה החולפת על 16, כמו בשנה הקודמת. 



המחבל נשאת מלחם מהפיגוע בתל אביב, שחוסל במהלך קרב יריות בינואר השנה