שר הביטחון, משה בוגי יעלון, נאם הערב בפני משפחות שכולות בכנס באילת שמארגן ארגון יד לבנים והתייחס לשיח בחברה הישראלית ובהשוואות שנעשו לאחרונה בין משפחות שכולות בצד הישראלי לבין הורי מחבלים פלסטינים. "היה לי חשוב לבוא הנה הערב כדי להגיד כמה מילים. ההבדל בינינו לבין שכנינו הוא שאנחנו חברה שמקדשת חיים ולצערי רבים אצלם מקדשים מוות. חברה שבוחרת במוות אין לה תוחלת, אין לה עתיד, אבל בדרך היא עושה נזק לסביבתה", אמר השר יעלון.



לדבריו, "אתם נדרשים להתגבר על הכאב, על החלל שנפער והגבורה הזו שהיא יומיומית, היא מרכיב קריטי ליכולת העמידה שלנו. הרי אויבינו רוצים שנישבר. אסור לנו להישבר, ולכן בחירתכן בחיים היא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי שלנו ומהבחינה הזו בוודאי שאין להשוות בין שכול לשכול", אמר השר. "שכול בחברה שחפצה חיים, בחברה שמחנכת את הבנים לחיות, להיות בני אדם, להתנהג כבני אדם, לחתור לשלום. זו החברה שלנו. ומולנו חברה שחפצה במוות שכפי שאנחנו רואים סביבנו, השמחה לנוכח הפיכתו של הבן לשאהיד, חברה שאינה מכבדת שום דבר".



השר יעלון הוסיף מילות ביקורת נוקבות על החברה הפלסטינית שלדבריו "חפצת מוות וזורעת הרס" – "אנחנו שולחים את החיילים שלנו להילחם שם כדי להגן על האזרחים ולא מסתתרים מאחורי האזרחים שלנו כדי להילחם נגד מישהו אחר. חברה שבוחרת בחיים לא מחפשת מלחמות, אלא חותרת לשלום ורואה במלחמה כורח וזה מה שאנחנו עושים. לכן כל השוואה בין שכול בצד שלנו לבין שכול בצד שלהם, אין לה שום מקום. ואנחנו בחרנו בחיים ואתן תמשיכו לבחור בחיים. כי זו הבחירה הנכונה שלנו, זו הבחירה הנכונה שלכן".