אלוף פיקוד הדרום אייל איזנברג השעה הערב (חמישי) עד להודעה חדשה שני קצינים - האחד בדרגת סא"ל וקצינה בדרגת סרן בחשד לניצול יחסי מרות ובחשד להתנהגות בלתי הולמת.



אלוף פיקוד הדרום קיים שימוע לשני הקצינים בסופו הוחלט להשעותם מאחר ועל שולחנו הצטברו מספר ראיות. גורם בצה"ל אישר כי ביומיים האחרונים נפתחה חקירת מצ"ח בעקבות מידע שהצטבר. בשלב זה לא ניתן לפרסם את פרסום הפרטים אודותיהם מאחר והשניים לא הובאו עדיין בפני שופט. השניים טענו בשימוע שנערך להם כי כל החשדות נגדם התקיימו בהסכמה.



אמש, הוחלט לא להעמיד לדין את ניצב חגי דותן לדין פלילי,  ובמקום זאת עניינו הועבר למחלקת המשמעת של משטרת ישראל לצורך העמדתו לדין משמעתי. זאת, יותר משנה אחרי שפוטר מהמשטרה, בעקבות האשמות שביצע מעשה מגונה והטריד מינית. ממשרד המשפטים נמסר שההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה. 



דותן נחשד כי ביצע מעשה מגונה בכפייה באחת השוטרות ששירתה תחת פיקודו, וכן ניצל את מרותו והטריד מינית באופן מילולי חמש שוטרות זוטרות, בלי כל קשר בין אחת לשנייה. מכתב אנונימי שהגיע למח"ש הוביל לפתיחת הבדיקה הראשונית ולאחר שהשוטרות ניאותו למסור עדותן וחלקן אפילו התלוננו כנגדו, הוחלט על פתיחת החקירה וזימונו של דותן למסור את גרסתו.



נגד דותן הוגשו חמש תלונות של שוטרות ששירתו תחת פיקודו. בערוץ 2 דווח כי בעדותן סיפרו השוטרות על תחושת פחד, מצוקה ומבוכה שהרגישו בעטיים של המעשים מצד הניצב. על פי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות.



ההחלטה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי התקבלה נוכח העובדה שדותן קיבל אחריות על מעשיו, בחלק מהמקרים כבר בשלב החקירה, וחסך בכך את מעמד העדות מהשוטרות; נוכח פרישתו מהמשטרה; נוכח הסכמתו להודות בעובדות הקובלנה; ולאור העובדה שמעשי ההטרדה היו מילוליים בלבד- ולא הגיעו לכלל מעשה - והשיח המטריד לא היה ברף חומרה גבוה יחסית.



לגבי השוטרת עימה דותן ניהל קשר אינטימי בלא שהדיר עצמו מהחלטות שנתקבלו בעניינה- פער הגילאים בין השניים היה מצומצם יחסית, לא היו ראיות לניצול יחסי מרות, ומדובר היה במקרה אחד מסוג זה- להבדיל מהתנהלות סדרתית שאפיינה מקרים אחרים, אשר הופנו לטיפול בדין הפלילי. 



לפיכך, הוחלט כי בנסיבות המעשים שנעשו, על רקע פרישת הקצין ונטילת אחריות אישית וציבורית מצדו, די במישור המשמעתי, כדי לתת מענה הולם ומידתי לפרשה.