הפיגוע הקשה בקניון במעלה אדומים בו נפצע המאבטח צביקה כהן (48) באורח קשה מאוד, תועד במצלמות האבטחה. בסרטון שהותר לפרסום היום (ראשון) נראה המחבל סעדי עלי אבו חאמד (21) תוקף במשך דקות את כהן באמצעות גרזן. גם כאשר כהן נפל ארצה וניסה להימלט מהמקום המשיך המחבל להלום בו כאשר דמו של כהן ניתז על הרצפה.



מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי נעצר הלילה על ידי כוחות הביטחון המחבל אבו חאמד מעזרייה, החשוד בביצוע הפיגוע במעלה אדומים. קרוב משפחה של סעדי חייג 100 למשטרה ואמר כי הוא מעוניין להסגיר אותו לאחר שהבין שזהותו ידועה.



במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל הסגיר את עצמו באמצעות בני משפחתו כדי למנוע את הרס הבית של המשפחה. אמש, לאחר שהופץ הסרטון מהפיגוע ועלה ברשתות חברתיות של ערוצים פלסטינים, טוענים במערכת הביטחון כי הבינו בני משפחתו של המחבל כי זהותו ידועה לכוחות הביטחון ומעצרו הוא רק שאלה של זמן.



מאז הפיגוע, ניהל השב"כ מצוד אחר המפגע וזאת עד למעצרו כאמור הלילה. בחקירתו הראשונית קשר עצמו סעדי לביצוע הפיגוע והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ.



זירת הדקירה במעלה אדומים. צילום: מדברים תקשורת
זירת הדקירה במעלה אדומים. צילום: מדברים תקשורת



בתוך כך, מוסיף להיות קשה מאוד מצבו של הפצוע מהפיגוע בקניון מעלה אדומים, צביקה כהן. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מונשם ומורדם, ועדיין נשקפת סכנה לחייו.



כהן, המאבטח בן ה-48 נפצע באורח אנוש לאחר שהותקף בגרזן בקניון מעלה אדומים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, עם סימני אלימות בפלג גופו העליון.