ראובן דינאל, מי שהיה איש קהיליית המודיעין, ראש שלוחת המוסד במוסקבה ולימים דיפלומט בשרות החוץ נפטר בסוף השבוע בגיל 60 והוא יובא למנוחות היום (ראשון) בנהריה.
דינאל נולד בשנת 1956 בוילנה. בשנת 1969 עלה עם הוריו לישראל והמשפחה התיישבה בחיפה. בסיום שירותו הצבאי, שאותו עשה באמ"ן, למד מדע המדינה ויחסים בינלאומיים, ולאחר מכן שירת במוסד.
בתחילת שנות ה-90 הצטרף למשרד החוץ ונשלח לרוסיה, שם היה יועץ בשגרירות הישראלית וראש שלוחת המוסד במוסקבה. בשנת 1996 הוכרז כאישיות בלתי רצויה ברוסיה וגורש ממנה לאחר שנחשף כי קיבל תצלומי לוויין מסווגים של המזרח התיכון מקצינים רוסים. עם שובו לארץ שירת בלשכת הקשר "נתיב", שהייתה אחראית על עלייה מברית המועצות.

בשנת 2003 מונה על ידי שר התחבורה אביגדור ליברמן לממונה על הקמת מסוף הכרמל בנמל חיפה, ולאחר מכן לסמנכ"ל חברת נמלי ישראל. בשנת 2009 אישרה הממשלה את מינויו לשגריר הישראלי הראשון בטורקמניסטן, אולם טורקמניסטן העבירה מסרים לישראל כי היא אינה מוכנה לקבל אותו בשל שירותו במוסד.‏ דינאל כיהן בין השנים 2014 - 2011 כשגריר ישראל באוקראינה.
שר החוץ לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ספד לדינאל בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אתמול נפטר ראובן דינאל, איש שתרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל ושהמילים ציונות, עלייה וביטחון לא היו עבורו רק מילים אלא דרך חיים". 
 
"רובק'ה, כפי שקראו לו כולם, עלה לישראל מליטא בשנת 1969 בגיל 13 ושירת את מדינת ישראל במשך כל ימי חייו באמ"ן, בשירות הדיפלומטי ובתפקידים מיוחדים נוספים. חלק מגדולתו היתה צניעותו ולא רבים ידעו על הדברים החשובים שעשה למען המדינה".
 
"בנוסף לכל אלו, רובק'ה היה גם חבר אמיתי. תמיד נזכור את החיוך, האופטימיות והרצון הטוב שהפגין כלפי כולם.רובק'ה יישאר לנצח בזיכרוננו ובליבנו ובהיסטוריה של מדינת ישראל. אני משתתף בצער המשפחה", סיכם חבר הכנסת ליברמן.
 
רובק'ה דינאל הניח אחריו אישה, אלונה, ושלושה ילדים. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין החדש בנהריה.