שלושה חודשים לאחר הדחתו המפתיעה של ראש מנהלת חומה, מדען הטילים יאיר רמתי, הודיע היום (חמישי) משרד הביטחון על מינוי מחליפו, לאחר שבשלושת החודשים האחרונים מילא את התפקיד אל"מ אבירם חסון. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל) דן הראל, קיבל את המלצת ראש מפא"ת, אופיר שהם, למנות את אל"מ (מיל') משה פתאל לתפקיד. פתאל, המכהן כיום כמנהל החטיבה העסקית להגנה מטילים בחברת "אלישרא" מקבוצת אלביט מערכות. פתאל ייכנס לתפקידו במהלך השבועות הקרובים.



פתאל כיהן בעבר כסגן ראש מנהלת 'חומה' וכראש מחלקה טכני של המנהלת. לפני כן ביצע שורה של תפקידי מפתח במפא"ת, בהם: ראש ענף פיתוח מיירטים, ראש ענף הנדסת מערכת ושילובים ונציג 'חומה' בוושינגטון. במהלך שירותו בחיל-האוויר כיהן פתאל במגוון תפקידי ניהול ופיתוח של מערכות אוויוניקה, תקשוב, שליטה, מודיעין ובקרה מבצעית.



לפתאל 20 שנות ניסיון בתחום ההגנה מטילים. בעבודתו בחברת אלביט-אלישרא, בשנים האחרונות עסק בליבת השליטה והבקרה של מערך ההגנה מטילים, הן בשכבה העליונה ("חץ 2", "חץ 3") והן בשכבה התחתונה והבינונית ("שרביט קסמים", וקישור ל"כיפת ברזל"). פתאל הוא בעל היכרות עמוקה עם כלל המערכות להגנה מטילים, ועבודה לאורך שנים מול כלל התעשיות הביטחוניות העוסקות בתחום: תע"א – מל"מ, רפאל, אלתא ואלביט-אלישרא, וכן בהטמעה מול חיל האוויר.



כזכור, רמתי הודח מתפקידו בגלל עבירת ביטחון שטיבה לא פורט. בהודעת המשרד נמסר כי "לאחרונה התגלתה עבירת ביטחון מידע חמורה, אשר בעטיה רמתי אינו יכול עוד להמשיך ולמלא את תפקידו במשרד הביטחון". עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים".



גורם בכיר במשרד הביטחון אמר אז כי "ההדחה של רמתי הייתה קשה ובלתי נמנעת". לדבריו, "יאיר עבר עבירות חוזרות ונשנות לא פעם אחת. על המחשב שלו היה מידע רגיש ומסווג שאם היה מגיע לגורם זר, זו הייתה פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל" אומר הגורם.