אחרי המחדל, מגיע התחקיר ושורת צעדי ענישה: מפקד אוגדה 340 החליט הערב (ראשון) להדיח שני מפקדים מתפקידם ולהשעות את מפקד הפלוגה, בעקבות אירוע דקירת החיילים בעמדה צבאית סמוך להר ברכה שהתרחש ביום רביעי בשבוע שעבר, בו שני מחבלים הצליחו לדקור שני חיילים במוצב, אחד באורח בינוני ואחד באורח קל ונמלטו מהמקום.

למפקד אוגדה 340, תא״ל אורן אבמן שהחליט על שורת צעדי הענישה, הוצג תחקיר מקיף שבוצע על ידי מפקד חטיבת כפיר, אל״מ גיא חזות. במשך שעה ארוכה התקיימו סריקות נרחבות ללכידת המחבלים מחשש כי הם הצליחו לחטוף את נשקי החיילים, אולם בסוף התברר כי שני הנשקים נמצאו בעמדת השמירה שהייתה מוזנחת ומטונפת ברשלנות שפגעה במבצעיות העמדה. מדובר צה"ל נמסר כי "גם התחקיר שבוצע הצביע על ליקויים באופן ביצוע המשימה וחריגה חמורה בסולם הנורמות והערכים של לוחמים בנושא שמירה על הנשק האישי, רעות ודבקות במשימה".

מפקד האוגדה תא"ל אבמן, קיבל את תוצאות התחקיר וההמלצות שעלו בו, והחליט על שורה של צעדים משמעתיים שיינקטו. בין היתר, למפקד הפלוגה נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד האוגדה ובנוסף, הוא הושעה מפיקוד לשנה הקרובה. כמו מפקד נוסף וסמל המחלקה הודחו מתפקידם. גורם צבאי מסר כי בעניינם של שני הלוחמים שנפצעו באירוע תתקבל החלטה כשישובו לפעילות צבאית לאחר החלמתם מפציעתם.