פרשת הקצין הבכיר ואונס הפקודה שלו: תת-אלוף אופק בוכריס עבר היום (שני) בדיקת פוליגרף במשרדי המשטרה הצבאית החוקרת. לתוצאות הבדיקה יהיה משקל רב אם להאריך את השעייתו בשל חשדות שביצע מעשי אונס ומעשי סדום. איילה חסון מערוץ 10 אמרה הבוקר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הפוליגרף זה סיפור מאוד משמעותי. הוא נחקר במצ"ח ביום ראשון שעבר במשך שמונה שעות וחצי וקרעו לו את הצורה בחקירה. הטיחו בו דברים שהיו ודברים שלא היו, וטלטלו אותו כהוגן. ובסופו של דבר הוא הציע את הפוליגרף. מצ"ח לא הרימו את הכפפה, והוא הלך לעשות בדיקת פוליגרף פרטית. היום הוא יעשה בדיקת פוליגרף של מצ"ח. אין לזה רלוונטיות משפטית, אבל אם הוא ייצא דובר שקר זה הסוף שלו, הציבורי".



 



חסון פרסמה אמש שבוכריס קיבל בדואר רשום לביתו מכתב מהחיילת המתלוננת, בו טענה שהוא "הרס את חייה". "החיילת שלחה את המכתב אליו הביתה, ולא ללשכה שלו בצבא, כנראה שהיא רצתה שאיכשהו רעייתו תשטוף אותו", אמרה חסון. "המכתב הגיע לפני כמה שבועות, בוכריס הראה אותו לרעייתו, שזו סיטואציה לא פשוטה. במכתב אין שום רמיזה מינית על מה שקרה, אבל יש את הציטוט 'הרסת לי את החיים'. כשחיילת כותבת כך למפקד שלה, יש משמעות למכתב שכזה. בוכריס, לפי מה שאנחנו מבינים, הסביר את זה כסוג של אהבה נכזבת".

חסון סיפרה כיצד המתלוננת התכוננה מראש לפרשה וניסתה לאסוף ראיות משפטיות שיתמכו בתלונה שלה: "זה היה דבר שהתכוננו אליו, שהכינו אותה אליו במשך תקופה. היא ניסתה לדובב את הנהג שהיה אז עם המח"ט (בוכריס) ואיתה, כשהיא הייתה ראש הלשכה שלו. היא צלצלה לפני כמה חודשים לנהג וניסתה לדובב אותו בטלפון. אמרה לו 'אתה זוכר שהוא עשה לי כך וכך בנסיעה, בזמן שהיינו ברכב'. הוא לא זכר. היא ניסתה להביא תמיכה נוספת, חיילת נוספת, אולי גם הקטע של הפסיכולוגית משתבץ פה בצורה כזאת, אני לא יודעת. צד אחד יכול להגיד שזה ניסיון לתפור תיק, וצד שני יגיד שזה נעשה כדי שלא לבוא בידיים חשופות, שזו לא תהיה עדות של מילה מול מילה. אז כל אחד רוצה לבוא מוכן למלחמה".

"זו סיטואציה קשה ביותר", סיכמה חסון, "אם מח"ט בישראל, ולא בגלל שהוא גיבור, זה לא רלוונטי לסיפור, אנס את הפקידה שלו, זה סוף העולם. ואם חלילה נעשה דבר כזה, שהסיפור הזה לא אמיתי, זה גם אסון גדול לכל אותן נפגעות, ויש אינספור נפגעות, כולל בצבא. לכן צריך להתייחס לעניין בזהירות מטורפת".

השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו