ארבע חיילות המשרתות בתפקידים מאתגרים במיוחד מספרות ל"מעריב־אונליין", לרגל יום האשה הבינלאומי, איך פרצו את הדרך במקומות שהיו שמורים בעיקר לגברים והיו לנשים הראשונות שהוצבו בתפקידי ליבה בצה"ל. 



סרן עומר חכם, לוחמת בשייטת ספינות הטילים, היא קצינת הסיוע המוסק הראשונה בספינת טילים מדגם סער 5. "בתפקיד שלי אני מפעילה בתוך המסוק מערכות של חיל הים. אני לא עושה את התפקיד כדי להיות פורצת דרך אלא כי זה מעניין אותי וזה מבצעי. אני חושבת שאם אישה או גבר עושים את התפקיד זה היינו הך", היא מספרת. לבנות הצעירות היא אומרת: "אני מציעה לבנות שלא ינסו לעשות את תפקידן בצורה אחרת כי הן בנות. התפקיד הוא אותו דבר לבנים ולבנות, וצריך לעשות אותו על הצד הטוב ביותר".
 
סג"מ רות בר סלע, סגנית מפקדת יחידת סנפיר, הראשונה שאינה חובלת בהכשרתה, אומרת: "עד היום עשה את התפקיד לוחם. אני הבת הראשונה. אני הלוחמת הוותיקה ביותר בלחימה שמביאה את הרקע המקצועי עם הרשאות מסוימות בפיקוד על הצוות. אתגרים זה דבר שמגדיל ומעצים אותך. אני מציעה לבנות צעירות למצוא תפקידים משמעותיים ביחידות מעורבות, כי זה מספק בצורה בלתי רגילה".
 

סגן נועה, קצינת האג"ם למבצעים הראשונה ביחידת הקומנדו הימית של זרוע הים, שייטת 13: "אני אחראית על תכנון המבצעים המסווגים והחשאיים ביותר ולחלקם אני גם מתלווה. המסר שלי לבנות צעירות הוא שככל שאת מאמינה בדרך שלך את מבינה כמה זה מקדם אותך".
 
סמל נועה קרן, לוחמת בזרוע הים, מסיימת בימים אלה את הכשרת החבלה ביחידה למשימות תת־מימיות ותהיה החבלנית הראשונה בצה"ל. "אני לא רואה סיבה מיוחדת למה עד היום לא היו כאן בנות. זה מחסום שצריך לפרוץ ואני שמחה להיות הראשונה לעשות זאת. בחורה שתאמין שהיא יכולה תביא עצמה למקומות טובים יותר".