צה"ל תקף הלילה (שבת) ארבע מטרות של ארגון חמאס ברחבי רצועת עזה, כתגובה לירי ארבע טילים מהרצועה לשטח ישראל מוקדם יותר הלילה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. ארבע המטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכי התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר עוטף עזה מוקדם יותר הלילה.
"צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על-מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום", נכתב בהודעת דובר צה"ל. באתר רשת SKY NEWS הבריטית בערבית נכתב כי ילד נהרג במתקפת צה"ל בעזה וכי אחותו נפצעה באורח קשה. מקורות פלסטינים אישרו את הטענה, ומספר שעות מאוחר יותר דיווחו כי אחותו בת השש של הילד מתה גם היא מפצעיה.

מוקדם יותר הלילה נשמעה אזעקה בשדרות ובמעוצה האזורית שער הנגב, לראשונה לאחר יותר מחודשיים. מדוב רצה"ל נמסר כי זוהו שיגורים לשטח ישראל וככל הנראה מדובר ב-3-2 נפילות. כוחות צה"ל סורקים כעת בשטחים פתוחים לאיתורן. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה ולא דווח על נפגעים או נזק.

הפעם האחרונה שנורו רקטות לעבר ישראל אירעה בתחילת השנה, אז שוגרו חמש רקטות, כששתיים מהן נפלו בשטח ישראל, ואילו שלוש נוספות נפלו ליד הגדר בצד של רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או נזק.

דקות ספורות קודם לכן, אירע פיגוע ירי בכביש 443, סמוך לבית חורון ומחסום ביתוניא, באזור מחסום בל. מחבל ביצע ירי לעבר כוח צה"ל. כתוצאה ממנו, נפגעו שני חיילי צה"ל שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. המחבל נמלט מהנקודה, וכוחות מבצעים סריקות נרחבות אחריו באזור. שני החיילים נפצעו באורח קל, אחד מחדירת קליע לרגלו והאחר מחבלות בגפיים כתוצאה מחבלה ונפילה.