גורם צבאי בכיר בפיקוד הצפון שולח מסר ברור למזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה וממליץ לו לא להעמיד במבחן את צה”ל בגזרה הצפונית. על פי הגורם, אם ארגון הטרור יפתח באש, זו תהיה מבחינתו התאבדות.

הגורם מסביר כי חיזבאללה נמצא בנקודת השפל הקשה ביותר שלו מאז הקמתו. “הארגון  נמצא בסכנה קיומית”, אומר הגורם, “הם מבינים שאם יפסידו את המערכה בסוריה יחד עם הנשיא בשאר אסד, התחנה הבאה תהיה הדאחייה, מעוזם בביירות. לכן הם משליכים את יהבם על הגזרה הסורית. מעבר לזה יש להם צרות מבית. בחודשיים האחרונים ראינו כמה פיגועי תופת כנגד העדה השיעית בביירות, ובעיקר כנגד חיזבאללה. כנראה מדובר בגורמים ג’יהאדיסטים שקוראים תיגר על ההגמוניה של חיזבאללה בלבנון משום שהם מזהים את החולשה שלו בתוך לבנון”.
בישראל לא שאננים ומבינים כי אירוע בצפון, ולו הקטן ביותר, יכול לגרור את האזור ללחימה קשה. “אנחנו מבינים שגם היום בכל שנייה יכול להיות פה פיגוע”, מוסיף הגורם, “אנחנו שומרים על ערנות ודריכות. אבל חיזבאללה עכשיו לא במצב שישתלם לו ליזום פיגועים. הוא נמצא בנקודה קריטית, ברגעיו הקשים ביותר מאז הקמתו. נשקפת לו סכנה קיומית והוא לא צריך עכשיו איום נוסף מישראל. נסראללה יודע שאם נהיה בתוך העימות הזה נהפוך לאיום הקיומי המיידי של הארגון. הוא יצטרך לשים בצד את כל הזירות ולהתעסק רק איתנו, ובמצב כזה הוא יחטוף גם בסוריה וגם בלבנון. אם הוא יכוון את האש לישראל, זה כמו לירות לעצמו כדור בראש”.

ועדיין, לדברי הגורם, חיזבאללה ממשיך להכין את עצמו לעימות מול ישראל. “אנחנו רואים שהוא בונה מבנים לאורך קו הגבול, מכשיר צירים ואוסף מודיעין”, מציין הגורם הבכיר. 
גם תרחיש של חדירה ליישוב עדיין נמצא על השולחן, ובצה”ל ממשיכים להשקיע בהגנה על היישובים. “אנחנו מנצלים את השקט כדי להכין את המרחב ללחימה. עושים המון עבודות  ביצורים והנחת מכשולים”.