ביום ראשון הקרוב ייצא לדרך מבצע של צה"ל להחזרת ציוד צבאי שנמצא בידי אזרחים שלא כחוק. לצורך כך חתם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדביט, על צו מיוחד המנקה מאחריות פלילית כל מי שיחזיר במהלך תקופת המבצע ציוד צבאי כזה או אחר.



אזרחים יכולים להחזיר לעשרות תחנות צבאיות ומשטרתיות ציוד צבאי ממדים ועד אמצעי לחימה. "אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מתחילים מבצע להחזרת צבאי שיחל ביום ראשון וימשך עד ה-15 באפריל", אמר הבוקר (רביעי) רח"ט לוגיסטיקה, תא"ל יורם אזולאי. "בעקבות הערכת מצב הוחלט לקיים את המבצע גם בגלל שאנחנו אחרי שני מבצעים צבאיים, 'עמוד ענן' ו'צוק איתן' וגם לאחר ארגון מחדש של יחידות שחלקן נסגרו. החזקת ציוד צבאי זו עבירה על החוק ועלול להוביל להענשה ולכן במהלך המבצע מי שיחזיר ציוד צבאי לא יועמד לדין אבל מיד בתום המבצע תוגבר פעילות האכיפה של המשטרה. המטרה היא להרחיק ציוד צבאי, בטח כזה שיכול להגיע לגורמי פח"ע ולגורמים פליליים".



מבצע להחזרת ציוד צבאי. צילום: דובר צה"ל
מבצע להחזרת ציוד צבאי. צילום: דובר צה"ל



מאז החלו הפרסומים לקראת המבצע, החזירו כבר מספר אזרחים ציוד צבאי. בין היתר החזירו מספר אזרחים רימוני עשן והלם ומשקפות יקרות ערך ועוד אמצעי לחימה שונים. תא"ל אזולאי מבהיר כי "מי שירצה להחזיר אמל"ח שיש בו סכנה בטיחותית, יוכל ליצור קשר עם המוקד הטלפוני שנפתח לטובת המבצע במספר 9272*, וגורמים צבאיים יגיעו אליו וייקחו את האמל"ח, כמובן מבלי לחשוף אותו לחומרת העבירה. בפעם האחרונה שהתקיים מבצע כזה זה היה לפני שמונה שנים ואנחנו מעריכים שלא מעט ציוד נמצא אצל האזרחים". 



"במבצע האחרון חזר לא מעט ציוד בסך כולל של שבעה מיליון שקל, מתוכם ארבעה מיליון שקלים וחצי של ציוד שחזר לשימוש", מספר תא"ל אזולאי. הערכות הן כי במבצע הקרוב יוחזר לפחות ציוד צבאי בסך דומה.