מעבר לקווי האויב: הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, העניקו היום (שלישי) צל"ש לסיירת מטכ"ל ותעודת הערכה ליחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין, בבסיס סיירת מטכ"ל. בטקס נכחו גם מפקדי היחידות ולוחמים. האות הוענק ללוחמי הסיירת בעקבות פעולות מבצעיות, חשאיות ונועזות אותן ביצעה היחידה בשנתיים האחרונות.



"מבחינתי המפגש הקצר הזה זו הזדמנות להביע לכולכם הערכה עמוקה מאוד על העשייה, על החשיבה, על התכנון, הביצוע והתרומה של כל אחד בתפקידו", אמר במהלך הטקס הרמטכ"ל איזנקוט. "הטקס הזה הוא ביטוי לתרומה הגדולה לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל ולתרומה, ביום פקודה, לסייע לצה"ל לנצח בדרך החכמה, המהירה, התחבולנית והאפקטיבית ביותר. יישר כוח".



ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי הוסיף: "היחידה - מקום מיוחד, אנשים מיוחדים ועשייה מיוחדת. אתם, אנשי היחידה, העושים בשקט ובאיכות את המורכבות שבמשימות, ראויים להערכה רבה. טקס זה הוא הזדמנות לומר לכם זאת. הציונים לשבח אותם קיבלה היחידה היום, הם עדות וביטוי לכך".



סיירת מטכ"ל נחשבת ליחידה המובחרת ביותר בצה"ל תחת אגף המודיעין ונחשבת ליחידת הקומנדו של אמ"ן. ייעודה המרכזי הוא איסוף מודיעין מעבר לקווי האויב והיא מאומנת בכל סוגי הלוחמה היבשתית. במשך שנים שימשה כיחידת ההשתלטות הבכירה של ישראל, המגיבה לאירועי טרור ופיגועי מיקוח וזכתה לתהילה בינלאומית בזכות פעולת החילוץ באנטבה, אך בעקבות הכישלון שהביא לפיגוע במעלות, עברה הבכורה בתפקיד זה לימ"מ, יחידת ההשתלטות המיוחדת של משטרת ישראל, שהוקמה ב-1974 במיוחד לתפקיד זה. לסיירת מטכ"ל מאות מבצעים מסווגים ומעט מאוד מבצעים חשופים. אחת לכמה שנים היא זוכה לצל"ש מיוחד אולם פעולותיה החשאיות נשארות תמיד מתחת לרדאר התקשורתי.



לאחר טקס הענקת אות הציון לשבח ותעודת ההערכה, נערך טקס חילופי מפקד סיירת מטכ"ל, אל"מ ח' מונה למפקד הסיירת והחליף את אל"מ ש' שכיהן בתפקיד במשך שנתיים ועשרה חודשים.