מצלמות האבטחה שצילמו בזירת הפיגוע שאירע ביום שבת באיסטנבול, בו נרצחו שלושה ישראלים, תיעדו את המחבל שביצע את הפיגוע כשהוא עוקב אחרי הקבוצה הישראלית שהייתה במקום מרגע יציאתם מהמלון, כך לפי דיווח הבוקר (שני) באתר הטורקי "האבר טורק". מבין ארבעת הנרצחים בפיגוע, שלושה ישראלים: אברהם גולדמן, שמחה דמרי ויונתן שור. טקסי הלוויה של השלושה יתקיימו היום בחולון, דימונה ושילה. למרות שעדיין אין אישור רשמי לדברים, הם מנוגדים להערכות גורמי הביטחון עד כה, לפיהן המחבל לא התכוון לפגוע נקודתית באותה קבוצת ישראלים. 



עוד לפי הדיווח, המחבל הוא מחמט אזטורק, פעיל ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בן 24 שהתגורר שבדרום-מזרח טורקיה. למרות שאמש דווח כי בדיקת DNA שנלקחה מבני משפחתו של אזטורק מאשרת כי הוא המחבל, אין לכך עדיין אישור רשמי. אוזטורק  נסע בשנת 2013 מבית משפחתו לסוריה, שם הצטרך לדאעש. המשפחה דיווחה למשטרה על היעדרותו.
 
ראש ממשלת טורקיה אהמט דאבוטאולו שלח מכתב תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקש להביע את צערו בפני משפחות ההרוגים בפיגוע בטורקיה. "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות האזרחים הישראלים שאיבדו את חייהם במתקפה המתועבת ולעם ישראל, ומאחל החלמה מהירה לפצועים", כתב דאבוטאולו. הוא הוסיף כי "המתקפה שאירעה היום הראתה לנו שוב כי הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס באופן תקיף נגד המטרות הבזויות של ארגוני הטרור". דאובוטולו גינה הבטיח להגיע למרצחים: "החקירה נמשכת, נבין את האירוע בהקדם האפשרי. האירוע הכואב הזה הראה שוב כי הגישה שלנו נכונה".



זירת הפיגוע. צילום: רויטרס



ארונותיהם של שלושת הנרצחים מהפיגוע הקטלני, הגיעו אתמול השעות הצהריים לישראל. . חמישה פצועים הוטסו גם כן במטוס המיוחד, כשאחת מהן במצב קשה מאוד, עוד אחד במצב קשה, פצוע אחר באורח בינוני ושניים נוספים במצב קל. לפני ההמראה, ערך משרד החוץ טקס קצר בשדה התעופה "אתאטורק". 


במהלך הטקס, ביקשו אנשי המשלחות להודות לאנשי הקהילה היהודית בטורקיה, שעזרו לכוחות להתנהל במדינה ולסיים את הטיפול היעיל. נציג הקונסוליה אמר במהלך הטקס: "מאתמול בבוקר אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לסייע בהטסה ממש ברגעים אלה של ההרוגים והפצועים. הטרור מכה בנו בכל מקום, בכל האזור, בטורקיה בעיקר. לישראל וטורקיה יש אינטרס משותף. הוא מכה בכל מקום שהוא יכול, ביעדים תיירותיים בפרט. המסר הכי טוב שאנחנו יכולים להעביר לעולם ביום קשה שכזה הוא שאנחנו לא משאירים פצועים מאחור. כל הפצועים שאושפזו כאן, חוזרים הביתה, כך  נמשיך לנהוג גם בעתיד, אני רוצה להודות לקהילה היהודית בטורקיה, ולממשל היהודי, על מנת להביא לחלק המוצלח של הפינוי וההרוגים הביתה". 

במהלך הפיגוע, נפגעה קבוצה של 14 ישראלים ששהו במסעדה ברחוב קניות הומה אדם בעיר, כשמחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ. הישראלים טופלו תחילה בבתי החולים שבטורקיה, ולפי מצבם הועברו בסיוע של מד"א להמשך טיפול בארץ. הפיגוע שאירע ביום שבת היה פיגוע הטרור הרביעי במדינה מאז תחילת השנה.