בני משפחתו של המחבל הפלסטיני שנורה ונהרג על ידי חייל מחטיבת "כפיר", דורשים מצה"ל שפתולוג מטעמם ישתתף בנתיחה שלאחר המוות שצפויה להתקיים לצורך השלמת החקירה. זאת בעקבות חקירת צה"ל נגד החייל החשוד ברצח, לאחר שירה בראשו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בחברון. בצה"ל הבהירו היום (ראשון) שלא יאפשרו לפתולוג לקחת חלק בנתיחה אלא רק להשקיף עליה מהצד. בני המשפחה טרם השיבו מהי החלטתם. יצוין כי הנתיחה המשפטית תהיה חלק מהמשפט המתנהל נגד החייל שעל פי החשד ירה במחבל כאשר הוא שכב על הקרקע. גופתו של המחבל מוחזקת על ידי צה"ל מאז הפיגוע ואילו גופתו של המחבל השני הוחזרה לפלסטינים.



בתוך כך ממשיכה החקירה בעניינו של החייל. מוקדם יותר היום אחד החיילים שהיה עד לתקרית בה נפצע חייל צה"ל באורח בינוני, סיפר בתחקיר המבצעי כי כמה רגעים לפני ביצוע הירי אמר לו החייל החשוד: "מחבל שדוקר חבר שלנו צריך למות". החייל שמסר את העדות אמר לחוקרים כי הוא ניסה להרגיע אותו ולהסביר לו שהפצוע הוא באורח קל אולם אז החייל ביצע את הירי.



עוד עלה בחקירה כי מאוחר יותר שאל מפקד הפלוגה את החשוד "למה ירית?". המפקד סיפר לחוקרים שהחשוד ענה "כי מגיע לו למות". בשלב הזה המ"פ הרחיק את החשוד מהזירה ודיווח למפקדיו על האירוע החריג. על פי החקירה מדובר בהתרחשות שארכה כעשר דקות ומיד לאחר מכן מג"ד 92 העביר את הדיווח למצ"ח (משטרה צבאית חוקרת).




"לא נערוך משפט שדה"



עדותו של החייל מצטרפת לקביעה של צה"ל כי הופרכה בבית הדין הצבאי הטענה של החייל החשוד כי ירה במחבל כיוון שחשש שהוא מחזיק מטען נפץ. גורם צבאי מסר אתמול כי החייל, לוחם בחטיבת כפיר, שהגיע לזירה שש דקות לאחר הפיגוע, "לא היה בכוח האורגני" וכי "מפקד המחלקה בעצמו בדק את המחבל לפני הירי בו, ובדק שאין עליו חגורת נפץ". עוד הוסיף: "אפילו בסרטון רואים שהמפקד הזה עומד ליד המחבל".



בתוך כך דובר צה"ל, מוטי אלמוז, השיב היום למבקרים את התנהלות הצבא בפרשה: "החייל מצוי בחקירה. אנחנו מקשיבים ונקשיב לו, שומעים את גרסתו ומערכות אכיפת החוק והמשפט הן אלו שיחליטו". דובר צה"ל הבהיר כי החייל שנחקר במצ"ח לא נזנח: "לא נפקיר אותו, לא משפט שדה, לא לינץ'. כן נגיד בקול רם - שאנחנו נקבע את הנורמות, שהאירוע חמור, שנעמוד על כך שהשיח הפוליטי יישאר מחוץ לצה"ל. כן לחקירה הוגנת שרק החלה ואין צורך לקבוע מראש את תוצאותיה".