אישה נפצעה הבוקר (שלישי) מיידוי אבנים בעת שנסעה במכוניתה בחווארה, דרומית לשכם. לפי דיווח של כוחות הרפואה שהגיעו למקום, מצב האישה הוגדר קל, ונגרם נזק לרכבה. כוח מג"ב שהיה במקום לכד את מיידי האבנים שביצעו את המעשה. 

עוד נמסר כי מדובר בזריקת אבנים על רכב שרק לפני שבוע נרגם בחווארה, שמשתו נופצה וטרם הספיקו לתקן אותו. לכן נראה בתמונה כי החלון של הרכב מכוסה בשמיכה. 

יידוי אבנים ליד חווארה
הרכב שלעברו יודו אבנים. צילום: הצלה יו"ש


בסוף החודש אירע מקרה נוסף של יידוי אבנים. רכב פרטי ובו נהגה תושבת אחת ההתנחלויות נרגם באבנים בעת שנסע דרומית לשכם. הנהגת לא נפגעה אך רכבה ניזוק. כוחות הוקפצו למקום אולם מיידי האבנים הצליחו להימלט מהזירה. כשבוע קודם לכן בוצע יידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט. לא היו נפגעים באירוע אך נזק לרכבת.

בתחילת השבוע פורסם כי שופטי בג"ץ קיבלו את עתירותיהם של בני משפחותיהם של שלושה נאשמים ביידוי אבנים על מכוניתו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל, בערב ראש השנה האחרון, נגד אטימת בתיהם. מדובר בבני משפחותיהם של מוחמד אבו כף, בן 18, וליד אטרש, בן 18, וקטין ששמו אסור לפרסום. הם דחו את העתירה בעניינו של הנאשם המרכזי בפרשה, עבד דוויאת, ואישרו את אטימת ביתו. 

בעניינו של דוויאת כתבה השופטת אסתר חיות כי "מן הראיות המנהליות עולה כוונה מפורשת של דוויאת לפגוע ביהודים שנסעו באותו הכביש וכן יסוד נפשי של מודעות לתוצאה קטלנית אפשרית". בעניינם אבו כף, אטרש והקטין הנוסף כתבה השופטת כי "עולה מן הראיות וכן מכתב האישום כי חלקם באירוע היה קטן בהרבה מזה של דוויאת".