פרשת החייל שירה במחבל בחברון ממשיכה לעורר סערה: שר הביטחון משה יעלון הוסיף היום (שלישי) והשמיע ביקורת נגד תומכיו של החייל ואלה המבקרים את הרמטכ"ל גדי איזנקוט שנקט עמדה ברורה בנושא. "הרמטכ"ל, ולא ראשי כנופיות, יקבעו את הוראות הפתיחה באש", אמר.

‏מאוחר יותר הערב קבע בית הדין הצבאי לערעורים כי החייל שירה במחבל מנוטרל יישאר במעצר פתוח בבסיס. ביום חמישי יתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרו של החייל.

בפתח הדיון חשפה התביעה את דוח הנתיחה שבוצעה בגופתו של המחבל אישרה את הדיווחים שפורסמו, כי הוא נהרג מירי החייל ולא מהירי שנטרל אותו. 
השר יעלון, שדיבר באירוע הפעלת סימולטור ה-F-35 בהרצליה, הוסיף: "לא אכנס להליך הפלילי. התייחסתי להליך הפיקודי שהסתיים והיה חד בשל המעשה החמור, שנוגד את החוק, הערכים ואת הוראות הפתיחה באש. איש מאיתנו לא הזכיר את המילה רצח ויש פה מניפולציה במושג רצח. החייל רק הוזהר בתחילת החקירה לעבירה החמורה ביותר רצח ובהמשך העבירה הפכה להריגה".

שר הביטחון הוסיף: "אני מודאג מאוד מהאווירה הציבורית. אני מודאג מהעליהום על הצבא". לדבריו, "נדרשתי לעניין מעל במת הכנסת אחרי שהפכו את הרמטכ"ל למוקצה, אחשוורוש שצריך להתפטר". לדבריו, הוא "מבין שרים שלא מתבטאים כי אינם בקיאים בזה, כשם שלא הבנתי שרים שלא היו בקיאים וכן התבטאו".