בתעשייה האווירית חשפו היום (ראשון)  את המל"ט החדש שיהפוך בעתיד לכלי נשק קטלני על גבם של לוחמי צה"ל. בתרמיל גב ובמשקל קל של עד 10 ק"ג לשני מל"טים, יוכלו בקרוב לוחמים לצאת לפעילות מבצעית. המל"טים יכולים לשמש ככלי טיס לצילום ואיסוף תמונה מודיעינית, ובלחיצת כפתור להפוך למל"ט קטלני ומתאבד הנושא עליו שני רימוני רסס רבי עוצמה.



המל"ט המדובר נקרא "רותם" - רחפן זעיר בעל יכולת שוטטות בעיקר בסביבה עירונית. רותם הוא רחפן קל, חשמלי, הניתן להפעלה על ידי חייל בודד, ובעל יכולת שהייה באוויר למשך 30 דקות. הרחפן מצויד במצלמה תרמית אלקטרו-אופטית, וכולל ראש נפץ בגודל של עד חצי קילו (שני רימוני רסס). הוא משוגר במאונך ממשגר קטן. מערכת רותם פשוטה לשימוש ומאפשרת כניסה דרך חלונות או תימרון סביב גדרות.



רותם הינו הפתרון האידיאלי לאבחון מדויק של הסביבה, כמו גם להגעה ליעדים נבחרים בסביבה עירונית צפופה ומבולגנת. "התעשייה האווירית מציגה מערכות חימוש משוטט חדשות שנועדו לרענן, לעדכן ולהשלים את המשפחה המשוטטת המובילה שלנו" אומר בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל. "המוצרים הטקטיים החדשים ישמשו לחיזוק היכולות של יחידות חי"ר קטנות וטקטיות ומבצעים מיוחדים, עם דגש מיוחד על פתרון בעיות תפעוליות באזורים עירוניים". 



גורמים בכירים בתעשייה האווירית מאשרים כי צה"ל כבר מתעניין ברכישת המוצר שעלותו נחשבת זולה יחסית, אולם שימושו הוא אפקטיבי ביותר. החייל יכול לשאת שני מל"טים על גבו והשימוש הוא פשוט מאוד, באמצעות טאבלט שפותח בחברה ובו יכול החייל, לאחר הכשרה קצרה מאוד, להפעילו מכל מקום בעורף או בעומק.