אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש האגף המדיני בטחוני במשרד הביטחון התייחס היום (רביעי) להתעצמות ארגון החמאס ברצועת עזה ואמר כי "החשמל שישראל מכניסה לרצועה משמש לבניית רקטות שמכוונות נגד ישראל. זה אבסורד. אף מדינה אחרת לא הייתה מסכימה לכך, אבל אנחנו כן", כך אמר עמוס גלעד בכנס באוניברסיטה העברית בשיתוף קבוצת אייקס ומכון טרומן תחת הכותרת: "עזה: מה עכשיו?".

"אני מייחל שהחמאס לא יהיה שם כדי שלפלסטינים יהיה איזשהו עתיד. תחת חמאס זה לא יכול להיות", הוסיף גלעד והתייחס גם לאוכלוסייה הפלסטינית הכלואה תחת משטר של ארגון הטרור חמאס ואמר: "אנחנו לא ניתן לפלסטינים ליפול. המצב בעזה קשה, אבל ישראל תסייע בצעדים כלכליים שמכנה המשותף שלהם מעוגן במדיניות ברורה, לסייע ככל הניתן ולא לאפשר התמוטטות". 

"עד שחמאס יסולק מעזה לא יהיה שגשוג"

"אני רוצה להזהיר, הסכנה האמתית של החמאס טמונה באידאולוגיה מרכזית - שלהסכמים עם ישראל אין שום מקום בה. בניגוד לאשליות, הם לא משנים אף פעם את מדיניותם ונאמנים לדרכם ויש להם אורך רוח, הם מוכנים לחכות. חמאס לא מוכן לאמץ אף עיקרון שמכיר בדו-קיום אמתי והשקט נובע מעוצמתה של ישראל והרתעתה", אמר האלוף במיל' גלעד.

על האופק של האוכלוסיה ברצועה, אמר גלעד: "חמאס היא רשות עוינת אבל בישראל המדיניות ברורה: עד שחמאס יסולק מעזה לא יהיה שגשוג. אנשי עזה מוכשרים, עזה יכולה הייתה להיות פנינה, אבל כל עוד שהם אויב זה המצב והוא יחמיר אם הם ייכנסו ליו"ש. לגבי הפרסומים על הסרת המצור: אין מצור, זה סגר בטחוני, פתיחת נמל חופשי הוא סכנה ביטחונית כי אי אפשר להשתלט עליו באופן מלא, נמל יביא איומים שלא נראה כמותם", סיכם האלוף במיל' גלעד.