התביעה הצבאית תגיש היום  (שני) כתב אישום באשמת הריגה נגד סמל א’, החייל מחטיבת כפיר שירה במחבל המנוטרל בחברון. אחרי כמעט ארבעה שבועות שבהם נחקרו עשרות עדים, החייל עצמו, מפקדיו וקציני החטיבה הבכירים, בצד עדי ראייה אזרחים ואנשי רפואה, תציג התביעה הצבאית בפני בית המשפט וסנגוריו של החייל את שורת הראיות שלדבריה הובילו להחלטה להגיש את כתב האישום בסעיף החמור של ירי במחבל שלא לצורך מבצעי ועבירת הריגה. רגע לפני הגשת כתב האישום, הפרקליט הצבאי הראשי, אל”ם שרון אפק, עבר על התיק ואישר אותו.



“יש פער עצום בין התחקיר המבצעי שממנו הוחלט להגיש כתב אישום, לבין חומר החקירה הקיים בתיק”, אמר ל"מעריב־השבוע" מקור המקורב לחומר החקירה. “על פי החוק, התחקיר המבצעי לא קביל בבית המשפט מסיבה פשוטה. צה”ל רוצה לבצע תחקיר מבצעי מקיף שבו החיילים יוכלו לספר את האמת מבלי לחשוש. לא ייתכן שבסוף יוגש כתב אישום על בסיס תחקיר מסווג”, סבור אותו מקור. אולם התביעה הצבאית טוענת כי חומר הראיות לא מבוסס על התחקיר המבצעי, אלא על עדויות שנאספו במהלך ארבעת השבועות ובהן שורה של סרטונים שלא פורסמו שמראים כי מדובר בירי שלא על בסיס עילה מבצעית.



"הדברים יתבהרו בהמשך"


מנגד אומרים עורכי דינו של החייל, אילן כ”ץ, אייל בסרגליק, בנימין מלכא וכרמית שחיבר, כי בידיהם חומר ראיות שסותר את טענת התביעה והוא יוצג בפני בית הדין במהלך המשפט.



עד הרגע האחרון קיוו בני משפחתו של החייל כי התביעה הצבאית תחזור בה מהאישום החמור. בני המשפחה ידרשו במהלך הדיון לשחרר את החייל ממעצר פתוח, להחזיר לו את הטלפון הסלולרי ולאפשר לו להיפגש עם חברתו. “אנחנו רוצים את הילד בבית בליל הסדר”, הכריז מקורב למשפחה.



עו”ד אייל בסרגליק מסר ל"מעריב־השבוע": "ככל שתוגש מחר בקשה שכזו וכתב אישום שכזה - נדון בהם בבית הדין. כך או כך, הגשת כתב אישום הנה רק תחילת הדרך כאשר כל הראיות בתיק סותרות את תזת התביעה, והדברים יתבהרו בהמשך".



תומכים בחייל מחוץ לבית הדין ביפו. צילום: אבשלום ששוני
תומכים בחייל מחוץ לבית הדין ביפו. צילום: אבשלום ששוני



מחר תערוך משפחתו אירוע הזדהות רב משתתפים בכיכר רבין, בהשתתפות אמנים, שבהם אייל גולן, דוד ד’אור, קובי שמעוני (סאבלימינל) ואחרים.



כזכור, בשבוע שעבר הגישה התביעה הצבאית הצרת תובע וייחסה לחייל עבירה של הריגה, זאת למרות שבתחילת הפרשה התבטאויות שונות רמזו כי החייל יואשם ברצח, מה שגרם לתגובה ציבורית חריפה. בשבוע שעבר, האווירה באולם הקטן היתה טעונה. בני משפחתו של החייל חיבקו אותו ועודדו אותו. מחוץ למתחם הפגינו כמה פעילי ימין שמחו על המשפט שמתנהל נגד החייל. בין השלטים שהונפו: "לשחרר את החייל ו"הקם להרגך, השכם לחסלו".