תושבי עוטף עזה ממשיכים להביע ביטחון מלא במערכת הביטחון היום (שני) עם חשיפת מנהרת טרור של חמאס שחדרה לשטח ישראל. הם מדגישים כי לאור העבודות שראו בימים האחרונים בשטח, יחד עם הכלים הכבדים והמאמץ הקשה שעושה צה"ל, הם נמצאים בידיים טובות. עם זאת טוענים תושבי עוטף עזה כי מדובר ברגיעה זמנית וכי יש להמשיך ולעשות מאמצים לגילוי מנהרות.



שמעון אזולאי (50), אב לשלושה מעוטף עזה, סיפר: "הופתענו כמו כולם בעניין הזה. תיארנו לעצמנו שיש ניסיונות כאלה. אנחנו סומכים על הצבא שיעשה את העבודה בצורה טובה. זה אומר שעושים ריכוז מאמץ בעניין, ומגיע לכל המערכת הגדולה הזו שעושה עבודת קודש כל הכבוד".אנחנו רואים את העבודה שהצבא עושה. צה"ל משקיע כאן הרבה מאמץ וכלים. זה נותן לנו קצת רוגע, שכוחות הביטחון עובדים ומסכלים את הפעולות של חמאס".






לצד תחושת הביטחון, ישנו חשש ממנהרות נוספות, "אני מאמין שיש עוד מנהרות וימצאו אותן", כך אמר הבוקר תושב קיבוץ נירים שבדרום, אבי יקר, לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "התחושה שמשהו קורה מתחת לרגליים היא מפחידה. אני מרגיש צמרמורת, לדעת שבכל רגע נתון יכולים לקפוץ עליך כמה שהם לא אוהדי ישראל ולעשות כל מיני דברים, בעיקר כשיש ילדים ומשפחה, זה לא פשוט. אבל זו המדינה שלנו וזה הקיבוץ שלנו, אז זה מפחיד אבל לא מרתיע. באופן אישי הצטיידתי בנשק אישי כדי שאוכל להגן על המשפחה, ויש עוד חברים מהקיבוץ שנהגו כמוני".

על חשיפת המנהרה אמר: "אנחנו רואים בשטח ציוד. אם צה"ל ירצה לפרט, הוא יפרט. בינתיים רואים תוצאות. הלילה נישן יותר טוב. מעודד לשמוע שחשפו את המנהרה. אנחנו כבר הרבה זמן שומעים את הקולות והצלחנו גם להקליט כמה קולות של חפירה. שמענו אותם בפעם האחרונה לפני כשנה. הרעשים היו מאוד חזקים, רעש של חציבה בבטון, אז הצלחנו להקליט. ומאז אנחנו לא ישנים בשקט, עד שבתקופה האחרונה ראינו יותר פעילות מאסיבית ורצינית של צה"ל. שומעים את הקולות, רואים את המראות, מרגישים שצה"ל בשטח ואנחנו חשים יותר בטוחים".

"אנחנו תמיד מוגנים על ידי הצבא", הדגיש תושב הקיבוץ והוסיף: "צה"ל נמצא מחוץ ליישוב שלנו, באמצעים, בציוד ובכלים שחלקם אנחנו רואים, על חלקם אנחנו יודעים, וחלקם אנחנו לא יודעים ולא רואים. אנחנו שומעים את המזל"טים, שומעים את המסוקים, ורואים תנועה של כלי רכב צבאיים. אנחנו תמיד מרגישים שיש סביבנו מעטפת, אבל המנהרות זו הדרך של הפלסטינים לעקוף את המעטפת ומזה חששנו. צה"ל היה תמיד איתנו, אבל גם צה"ל הופתע לא פעם ממנהרה כזו, וזו היתה הדאגה שלנו".



"יש צורך בתקציבים נוספים למיגון"


ראשי הרשויות בעוטף עזה הודיעו כי "עצם הגילוי מציב אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת הדריכות המוגברת. מצד שני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי הישובים צמודי הגדר".

ראשי הרשויות הוסיפו עוד כי "מבחינתנו, הגילוי החשוב, מהווה רק את ראשיתה של המשימה. אנחנו תובעים לסיים את הקמת המכשול, לכל אורך הגבול, על כל מרכיביו, במהירות הרבה ביותר. אנו ממשיכים לשמור על שיגרת החיים וסומכים על מערכת הביטחון".

ראש המועצה האזורית אכשול, גדי ירקוני, ראש המועצה שבשטחה התגלה פתח מנהרה מרצועת עזה, אמר כי צה"ל עושה הכל כדי להוריד את האיום אך יש צורך בתקציבים נוספים למיגון עוטף עזה. ללא בניית מכשול תושבי עוטף עזה חיים בסיכון הרבה יותר גבוה".

הרמטכ
הרמטכ


"שוב, בפעם המי יודע כמה החמאס מוכיח שמורג ונווה דקלים לא היו התחנות האחרונות שלו. החמאס וזרועות הטרור לא מסתפקים בשטח ממנו גורשנו לפני כעשר שנים וחצי אלא מעוניין להקים בארץ 'ישראל חמאסטאן' משלו", כך נמסר היום מוועד מתיישבי גוש קטיף.

עוד הוסיפו מוועד מתיישבי גוש קטיף כי "אנחנו, המתיישבים בגוש היו חומת המגן של כל יישובי עוטף עזה והדרום, המנהרות ההתקפיות האלו הם ההוכחה לכך. אנחנו עוד נשוב לגוש קטיף. זה רק שאלה של זמן".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו