עצרת תמיכה בחייל היורה מחברון, צפויה להתקיים מחר בכיכר רבין בתל אביב. יוזם העצרת הוא איש התקשורת שרון גל שפרש מהכנסת, לאחר שנבחר בבחירות האחרונות מטעם מפלגת "ישראל ביתנו". "העצרת הזו היא עצרת של תמיכה בלוחמי צה"ל", אמר הבוקר (שני) גל לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", "חיבוק חם ואוהב לכל הלוחמים, שמסתכלים עכשיו על המציאות ולא מבינים מה הם צריכים לעשות מחר, אם הם יחושו סכנה להם או לחבריהם, כאשר הם יהיו בזירת פיגוע".




 



"אני מלווה את המשפחה של החייל מהיום הראשון שהאירוע התרחש", המשיך גל והוסיף: "אני חושב, המשפחה חושבת ו-87% בעם מישראל חושבים, שזו מציאות מטורפת כזאת, שבה בהתחלה מחשידים לוחם שנטרל מחבל ברצח, והיום מתכוונים להאשים אותו בהריגה. זאת מציאות שבמדינה דמוקרטית, כשרוב העם מרגיש שעושים כאן עוול ללוחם ורוצה שהוא ישוחרר, אז רוב העם קם ומגיע לכיכרות. אם מותר לכל הצדדים לעשות את זה, אז גם מותר למי שאוהבים את צה"ל והלוחמים לעשות את זה. אנחנו לא נגד אף אחד".

החייל החשוד בבית הדין הצבאי. צילום: אבשלום ששוני
החייל החשוד בבית הדין הצבאי. צילום: אבשלום ששוני


האם מעכשיו כל חייל יוכל לקחת את החוק לידיו, כי יקבל גיבוי ציבורי?
"אתה החלטת שהוא לקח את החוק לידיים? אתה השופט? היית בדיונים עד עכשיו? קראת את הפרוטוקולים של שני שופטים בבית הדין הצבאי, כולל שופט בדרגת תת-אלוף? אני הייתי שם, ועם כל הכבוד, אני מאוד מעריך את הרמטכ"ל ומכבד אותו, מצד שני אני חושב שיש ערך רב ואפילו ערך משמעותי מאוד, יותר מהכל, במדינה דמוקרטית מתוקנת, שיש בה מערכת משפט וגם מערכת שיפוט צבאית, לפרוטוקולים שכותבים אותם שופטים שרואים את הראיות, שומעים את כל הצדדים בצורה הוגנת, ולא מגיבים מהבטן".

אז למה שלא תשאירו את זה לבית הדין הצבאי? למה ההתערבות הזאת?
"בעצרת לא ישבו שופטים על הבמה ויחליטו אם החייל פעל כשורה או לא. העצרת באה להגיד ללוחמי צה"ל כולם, שעם ישראל נותן להם גיבוי במלחמה נגד הטרור. נשמעים קולות כמו של זוהיר בהלול, שמעז לומר שהמחבל הזה הוא לא מחבל. בגלל הרפיסות ההנהגתית, בדקה הראשונה, במקום לתת גיבוי ותמיכה לחייל, שהיה בזירת פיגוע, וראה מחבל שוכב זז על הרצפה וחשש מהפעלת מטען, במקום לתת לו גיבוי ולהגיד 'בואו נבדוק את זה ונעשה הליך תקין, הליך בלי השפעות, בלי התערבות', אתה רואה ששופטים את החייל בהליך מהיר. בעת הזאת עם ישראל רוצה להגיד תודה לחיילים שלו, ורוצה לקרוא לשחרורו של הלוחם, כאשר מתנהל במקביל הליך משפטי ראוי והוגן".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו