הגבר שנפצע באורח קשה בפיגוע בקו 12 בירושלים, מת מפצעיו הערב (רביעי) בבית החולים "שערי צדק" בעיר, כשעדיין לא התבררה זהותו. לאחר מכן, על פי דיווחים פלסטיניים, חמאס נטל אחריות רשמית על הפיגוע ואישר כי מדובר במחבל, עבדול חמיד אבו סרור, ממחנה הפליטים עאידה, הסמוך לבית לחם. הגבר עדיין מוגדר כאלמוני ובמשטרה ובשב"כ ממשיכים לבדוק האם מדובר במחבל שהניח את המטען באוטובוס בדרך חברון בבירה או שמא מדובר בנוסע תמים שספג פגיעה קשה ולבסוף מת מפצעיו. 



חמאס הציג הערב את המחבל שביצע את הפיגוע ושיבח אותו: "תנועת חמאס מחוז בית לחם חוגגת את מות בנה איש עז א-דין אל-קסאם הלוחם". בתוך כך מדווחים הפלסטינים כי כוחות הביטחון הישראלים עצרו הערב את אביו של המחבל.



גורם ביטחוני אמר בשבוע שעבר כי במערכת הביטחון מזהים ניסיונות של ארגון החמאס להוציא פיגועים באיו"ש ובירושלים. "החמאס מרגיע מצד אחד את המצב ברצועת עזה ומצד שני הוא מנסה בכל כוחו להלהיט את השטח באיו"ש ובירושלים. הוא פועל הרבה מאוד ברשתות החברתיות ואנחנו מזהים את זה. אנחנו מעריכים שחמאס מנסה לנצל את גל הטרור להלהיט את השטח", אמר הגורם הביטחוני. עוד סבר הגורם כי תקופת חגי ניסן היא קריטית להמשך גל הטרור ואם אכן החמאס עומד מאחורי הפיגוע בירושלים מדובר באירוע חמור ביותר שבמערכת הביטחון לא יעברו עליו בשתיקה.



כזכור, 20 בני אדם נפצעו בפיצוץ באוטובוס בצומת פת, בדרך חברון פינת רחוב ברעם בירושלים. האוטובוס שהתפוצץ היה ריק וככל הנראה בעקבות הפיצוץ, עלה באש אוטובוס נוסף ובו נוסעים ואף רכב פרטי. ארבעה צוותי מד"א טיפלו בנפגעים בדרגות פציעה שונות שסבלו מכוויות, שאיפת עשן, חתכים ושברי זכוכיות והעבירו אותם להמשך טיפול בבתי החולים בעיר.



לאחר דיווחים שונים ולא מאומתים, אישר מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, כי מטען חבלה הוא זה שגרם לפיצוץ האוטובוס. בכך, המשטרה אישרה את הדיווחים כי הפיצוץ באוטובוס הינו פיגוע חבלני, והוסיפה כי לא התקבלה התרעה מוקדמת לפיגוע. עוד מסר הלוי כי "זו זירה של מטען חבלה שהתפוצץ באוטובוס. בתוך האוטובוס היו מספר נוסעים, חלקם נפגעו, וישנם 20 נפגעים ברמות שונות. אנו ערוכים לכל תרחיש ולא יודעים על התרעה מוקדמת. אין לנו סיבה ודאית ונבדקת כל אפשרות".



טיפול בפצועים בזירה. צילום: אבשלום ששוני
טיפול בפצועים בזירה. צילום: אבשלום ששוני