מדבר לראשונה: נהג האמבולנס עופר אוחנה הפך בעל כורחו לעד המרכזי מטעם ההגנה של סמל אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת המחבל בחברון. אוחנה, חובש ותיק, הוא הדמות שהזהירה את אזריה מחשש למטען בזירה. מדובר באזהרות קולניות שהביאו לעורכי דינו של אזריה את קו ההנה המרכזי בתיק. הבוקר (חמישי) החליט עופר אוחנה לשבור שתיקה ולדבר לראשונה מאז התפוצצה הפרשה. "בחודש האחרון אני נתון תחת מסע הכפשות אישי, חסר תקדים המנוהל בעיקר על ידי עיתון 'הארץ', ארגון 'שוברים שתיקה' והאויב הערבי", אמר אוחנה. "בשונה מהם, איני מתכוון לנהל מאבק חסר אחריות ולעודד הסתה פרועה. אין לי כוונה להגביה להבות ולהלהיט את הרוחות הסוערות ממילא", הוא אומר.


חייל צה"ל יורה במחבל פצוע

בכל הדיונים שהתקיימו בבית הדין הצבאי, אוחנה בלט בנוכחותו. הוא לא נכח בדיונים בפועל, אולם בכל פעם שהופעל סרטון תיעוד האירוע, קולו נשמע משולחן השופט ועורכי הדין חזרו ואמרו כי זעקות החשש ממטען, הן שהביאו את החייל לבצע את המעשה.



אוחנה מספר כי הוא נחקר במצ"ח ומסר את כל הסרטונים שיש ברשותו. הוא לא מתכחש לכך שקו התביעה הצבאית תצביע על כך שהוא פעיל דומיננטי בזירות פיגוע אולם אוחנה שמשמש כחובש עוד מגיל 16 לא מתכוון לוותר על האידיאולוגיה שלו בגלל פרסומים בתקשורת. "את גרסתי לאירוע בליווי כל החומרים המתועדים שהיו ברשותי, מסרתי להם תוך שיתוף פעולה מלא, אם יהיה צורך ואדרש לכך אף אגיע להעיד בבית המשפט", הבהיר אוחנה. "אני מאמין שטיפול באירוע מסוג זה צריך להתנהל על ידי מערכת המשפט ולא על ידי אמצעי התקשורת. אני סמוך ובטוח שגם באירוע זה צה"ל יעשה את עבודתו נאמנה", הוסיף אוחנה.




"לא פוטרתי"



אוחנה מדגיש כי לא הודח ולא פוטר ממד"א. "למרות הפרסומים השונים לא הודחתי ממד"א ולא התבקשתי לסיים את תפקידי כחובש", הבהיר עופר אוחנה. "מישהו התבלבל כאן בהגדרת האויב" הוא אומר. "חמור מכך, פרסומים אלו מעודדים איומים מוחשיים וגלויים הקוראים לפגיעה בחיי. איומים הניזונים ומתודלקים על ידי הפרסומים והסרטונים המופצים עלי. משטרת ישראל וגורמי הביטחון מודעים לאיומים אלו ומטפלים בהם. ואני סומך על גורמי אכיפת החוק שיטפלו בכל הגורמים המסיתים. השבועות האחרונים קשים לי ולמשפחתי ובמיוחד לילדיי הקטנים. למרות זאת, אמשיך לעשות את מה שעשיתי עד כה, אמשיך לסייע בהצלת חיים ולעשות כמיטב יכולתי לטובת חיילי צה"ל ,עם ישראל וארצנו הקדושה כפי שחונכתי וכפי שאני מחנך את ילדיי", הדגיש אוחנה.



החייל אלאור אזריה בבית המשפט ביפו. צילום: אבשלום ששוני
החייל אלאור אזריה בבית המשפט ביפו. צילום: אבשלום ששוני