ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, ממשיך בדברי ההסתה. לאחר שהתנועה הוצאה מחוץ לחוק, סלאח פרסם היום (חמישי) רגע לפני חג הפסח, קריאה דחופה לאומה האסלאמית להציל את מסגד אלאקצא. "ישנה תוכנית זדונית של הכיבוש לפגוע במסגד אל-אקצא במהלך חג הפסח. האינדיקציות לכך היא המעצרים שבוצעו וההיערכות החריגה של כוחות הביטחון. התוכנית היא לא להתפלל ולא להקריב קורבנות אלא משהו יותר גדול מזה", אמר ראד סלאח בסרטון שהופץ. עוד אמר מנהיג הפלג הצפוני ש"ישראל בימים אלה מרוקנת את אלאקצא מגבריה ונשיה. תתעוררו, אלאקצא בסכנה".



גורם ביטחוני התייחס להסתה של ראד סלאח בנושא הר הבית ואמר כי "הר הבית זה נושא נפיץ ואנחנו נערכים לזה שיהיו גורמים ובהם אנשי התנועה האסלמית, שימשיכו להסית סביב הנושא. אנחנו רואים את הניסיונות בבירור גם של התנועה האסלמית והעומד בראשה ראאד סלאח, תנועה מסיתה שהוצאנו אותה מחוץ לחוק. גם בצד הישראלי יש פעולות להוציא את הר הבית מהמשוואה. גם דרישה של ראש הממשלה מחברי הכנסת והשרים וגם דרישה של מפכ"ל המשטרה לא לעלות להר הבית במטרה להרחיק את הפרובוקציה".




מחוץ לחוק


כזכור בחודש נובמבר האחרון, הכריז הקבינט המדיני-ביטחוני על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת המוגדרת מחוץ לחוק. בהמשך להחלטה חתם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון על ההכרזה בהתאם לסמכותו לפי תקנות ההגנה.



בהודעת הממשלה נכתב: "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מוביל מזה שנים מסע הסתה שקרי שכותרתו 'אל-אקצא בסכנה', המאשים את ישראל בטענות שווא של כוונות לפגוע במסגד אל אקצא ולהפר את הסטטוס-קוו. במסגרת זו הקים הפלג הצפוני מערך פעילים בשכר (מוראביטון/מוראביטאת) שנועד ליזום פרובוקציות בהר-הבית. פעילות זו הביאה להגברה משמעותית של המתיחות בהר-הבית. חלק ניכר מהפיגועים בעת האחרונה התבצעו על רקע הסתה ותעמולה זו".



משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. כמו כן ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון. בלהכרזה אמר ראש הפלג הצפוני: "ההחלטות נדחות. אני נשאר ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. אמשיך לשמור על אל-אקצא וירושלים״.