במערכת הביטחון מעלים כוננות לקראת חג הפסח, מחשש לפיגועים. ההערכה היא כי ההתקהלויות השונות שיוצרת תקופת החג מהוות מטרות זמינות יותר ו"איכותיות" יותר למפגעים, שירצו לנצל אותם. בהתאם לכך, יתוגברו בין היתר הכוחות ביהודה ושומרון על ידי צה"ל והכוחות בירושלים על ידי המשטרה. 

"צריך לדאוג שההתקהלויות לא הופכות ליעדים לפיגוע" אמר גורם ביטחוני. "מזג האוויר יותר טוב, יש יותר טיולים, יותר אנשים בחוץ. סדר הכוחות יתוגבר, במצטבר זה יכול להגיע לסדר גודל רחב. אנחנו נערכים להסלמה משמעותית בתקופת החגים. אנחנו מייצרים רגיעה ממושכת, אבל אנחנו נערכים להסלמה שתפרוץ – והעיתוי הוא תקופת החגים".
 
שלט אזהרה מכניסה לשטחי A. צילום: פלאש 90

 

כמו כן, במערכת הביטחון יוצאים השנה באזהרה למטיילים מחשש לכניסה בשוגג לשטחי A. "ציבור המטיילים בחג מתבקש לנהוג בזהירות ולוודא כי אינו נכנס בשוגג לשטחי A שבאזור יהודה ושומרון", נמסר בהודעה מדובר צה"ל. "כל כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A, כידוע, מהווה עבירה על החוק. נציין כי שטחים אלו מסומנים באמצעות שלט אדום המזהיר מפני סכנת חיים ואיסור כניסה".
בנוסף, בהתאם להערכת המצב, כביש 10, הגובל עם גבול ישראל מצרים, מרצועת עזה בצפון ועד צומת סיירים בדרום, יישאר סגור גם במהלך חג הפסח. במהלך חול המועד יפתח צה"ל למטיילים חלק משטחי האימונים ברחבי הארץ. בחלק משטחי האש אימונים יתקיימו כסדרם, כולל אימונים באש חיה. בהתאם לכך, מתבקשים המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אימונים של צה"ל.

 
כביש 10. צילום: ויקיפדיה
לצד האזהרות והעלאת הכוננות בצה"ל קוראים לציבור לצאת לטייל בחג ומדגישים כי תכליתו של צה"ל היא לספק ביטחון ולאפשר לתושבי מדינת ישראל לטייל בבטחה בשבילי המדינה וליהנות מנופיה של הארץ.