הותר לפרסום: פיגוע ההתאבדות באוטובוס בירושלים השבוע, שהביא לפציעתם של 20 אזרחים – הוא פעולת טרור מאורגנת של חוליית חמאס. כך לפי הודעה רשמית שפרסם שירות הביטחון הכללי היום (חמישי).



כוחות הביטחון, בפעולה משותפת של משטרת ישראל, השב"כ וצה"ל, עצרו כיממה לאחר הפיגוע מספר חשודים, מאזור בית לחם, החשודים במעורבות בתכנון הפיגוע ובהוצאתו לפועל. חקירתם נמשכת ופרטיהם חסויים.  

המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות הוא עבד אל חמיד מחמד אחמד אבו סרור, כבן 19 תושב בית ג׳אלה ומזוהה. הוא נפצע באורח אנוש במהלך ביצוע הפיגוע ומת מפצעיו אתמול בבית החולים שערי צדק. 

כוחות צה"ל במעצר באיו"ש. צילום ארכיון: דובר צה"ל

 

מפקד מחוז ירושלים שיבח את החוקרים ואת שיתוף הפעולה עם השב"כ. בית משפט השלום בירושלים נענה לבקשת החוקרים, והתיר לפרסום את הפרטים הללו. 

כזכור, הפיצוץ אירע באוטובוס בצומת פת, בדרך חברון פינת רחוב ברעם שבירושלים. לפי ההערכה הראשונית, האוטובוס שהתפוצץ היה ריק וככל הנראה בעקבותיו, עלה באש אוטובוס נוסף ובו נוסעים, וכן עלה באש רכב פרטי. ארבעה צוותי מגן דוד אדום טיפלו בנפגעים בדרגות פציעה שונות, חלקם סובלים מכוויות, משאיפת עשן, מחתכים ומשברי זכוכיות. הנפגעים הועברו להמשך טיפול בבתי החולים בעיר. בין הפצועים: שניים במצב קשה, שישה במצב בינוני ושמונה במצב קל. אתמול מת מפצעיו אחד הפצועים קשה, הוא המחבל שנשא את המטען - אבו סרור. 
 
בתוך כך, מוקדם יותר היום בוצע ירי באיזור מחסום קלנדיה לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב. אין נפגעים. הכח השיב באש לעבר מקור הירי.