קצת פחות מחודשיים עברו מאז הפיגוע הרצחני ביפו במהלכו המחבל בשאר מוחמד מאלחה (22) דקר 12 עוברי אורח בשתי זירות שונות וגרם למותו של התייר אמריקאי טיילור פורס, עד שנהרג בידי שוטר ומתנדב שהגיעו לאזור. היום (ראשון) ממליצים במחוז תל אביב במשטרה להעניק עיטור גבורה לשוטר ותעודת הערכה למתנדב שפעלו בזירה.



את המלצתו להעניק עיטורי מופת והערכת נימק מפקד המרחב תנ"צ יהודה דהן: "גיליתם חתירה למגע מנעתם פגיעה באזרחים נוספים". מכתב ההמלצה הועבר לעיונו ובחינתו של מפקד המחוז ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שקיבל את ההמלצה והעבירה לוועדת עיטור בראשותה של ראש אמ"ש (משאבי אנוש) במשטרה ניצב גילה גזיאל, שאמורה לקבל את ההחלטה הסופית בעניין.



כזכור ב-8 למרץ הגיע המחבל מסאלחה תושב קלקיליה ליפו וכשהוא חמוש בסכין החל לדקור אזרחים ביניהם גם את התייר האמריקאי פורס מאמריקה, שלאחר זמן קצר נקבע מותו שוטר ומתנדב רדפו אחריו ולא הרפו עד שגרמו למותו.



התייר טיילור פורס שנרצח בפיגוע. צילום: פייסבוק





התיעוד מהזירה: "תירה בו, למה אתה מחכה"?


חשוב לציין כי הירי שביצע בשעתו המתנדב עורר סערה רבה, שכן תיעוד מצולם הנציח את המתנדב מבצע ירי במחבל ששכב שרוע על הדשא, כשהמון בסביבתו מתריס בו לבצע ירי. "תן לו בראש אחי, שימות, תירה בו, מה אתה מחכה", הם אמרו. מיד לאחר הירי נשמעו הסובבים אומרים: "מלך אתה אחי מלך". אל מול אלה היו כאלה שרטנו ואמרו: "אל תירה הוא כבר מנוטרל, למה לירות, ולאחר הירי הוסיפו. "למה ירית בו? בשביל מה?".



את הסיבה לירי נימק המתנדב בתנועת יד שזיהה אצל המחבל, מה שעורר אצלו חשש כי עדיין הוא מסוכן. ההסבר הזה הניח את דעתם של אנשי המקצוע שכן מסאלחה, פעל בשתי זירות הראשונה בנמל יפו בעוברו בטיילת לכיוון צפון כשהוא נמלט מהשוטרים ובדרכו ממשיך לדקור אזרחים חפים מפשע.