הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד פעיל חמאס המייחס לו 18 אישומים בגין ביצוע עבירות רבות וחמורות נגד ביטחון המדינה.



על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מורן גז, הנאשם בן ה-24, מדחת בן פוזי אבו סנימה, תושב עזה, הצטרף לארגון חמאס בשנת 2007 ופעל יחד עם חברי ארגון נוספים על מנת לפגוע בחיילי צה"ל בגבול עזה ובאזרחים.



הנאשם, יחד עם אחרים, ביצע תצפיות לעבר מטרות צבאיות באזור גבול עזה, עקב אחר תנועת כוחות צה"ל והניח מטעני חבלה נגד ג'יפים צה"ליים, במטרה לגרום למותם של חיילי צה"ל.



במהלך שנת 2012, לאחר סיום מבצע "עמוד ענן", שיגרו הנאשם יחד עם אחרים טילים לעבר מוצב צה"לי וביצעו ירי פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום. הנאשם השתתף באימונים צבאיים של הארגון, התאמן מטעם הארגון באמל"ח מסוגים שונים ועבר אימונים תאורטיים ומעשיים בצליפה.




עסקי המנהרות



עוד עולה מכתב האישום, כי בשנת 2014, הצטרף הנאשם כשותף לבעלות על מנהרת הברחה ממצרים לעזה, תמורת סכום של 7,000 דולר. מדובר במנהרה שאורכה כקילומטר, מרפיח בעזה לתוך רפיח המצרית. במהלך התקופה שבין שנת 2014 ועד לסוף שנת 2015, הבריחו הנאשם ושותפיו דרך המנהרה מדים צבאיים של יחידת הקומנדו הימי של חמאס ואמצעי לחימה, אשר הועברו לסוחרי אמל"ח ברצועת עזה. תמורת חלקו בבעלות על המנהרה קיבל הנאשם תשלום חודשי בסך כ-2,000 דולר. כוחות הביטחון המצריים הציפו את המנהרה במים והרסו אותה.



כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), ניסיון רצח, מסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, אימונים צבאיים אסורים, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק ועוד.