סוכלה הברחה של חומר כימי המשמש לייצור רקטות ארוכות טווח: הותר לפרסום הבוקר (שלישי) כי בודקי המכס במעבר ניצנה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי, סיכלו לפני חג הפסח ניסיון הברחה של ארבעה טונות של אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח מלח. החומר הכימי משמש לייצור רקטות ארוכות טווח ומכמות החומר שנתפסה ניתן לייצר מאות רקטות ארוכות טווח.



לאחרונה עלה בשירות הביטחון הכללי חשד כי משלוחי מלח משמשים אפיק להברחת חומרים כימיים למערכי הייצור ברצועה, בפרט הייצור הרקטי, זאת בשל הכמות הגדולה של המלח המוזמן לרצועה. 



ניסיון הברחה במשלוח מלח. צילום: עובדי מכס ניצנה
ניסיון הברחה במשלוח מלח. צילום: עובדי מכס ניצנה



כשבוע ימים לפני החג למעבר ניצנה, המשמש כמעבר לסחורות בין מצרים לישראל ולרשות הפלסטינית, הגיע משלוח שיועד לעזה והוצהר כי הוא מכיל 40 טונות מלח. בדיקה מעמיקה ויסודית שבוצעה על ידי בודקי המכס בניצנה חשפה ממצאים מחשידים, כשבתוך המשלוח הוסתרו שקים המכילים אמוניום כלוריד במשקל כולל של ארבעה טונות. אמוניום כלוריד מוגדר כחומר דו-שימושי והעברתו לרצועת עזה מחייבת רישיון מכיוון שהוא עלול לשמש את ארגוני הטרור ברצועה לייצור רקטות ארוכות טווח. בניסיון הברחה זה, סבור שרות הביטחון הכללי כי היבואן, תושב הרצועה הקשור לפעילי החמאס הצבאיים בעזה, ביקש להכניס את החומר לרצועה לצורך מערך הייצור של החמאס.



שיתוף הפעולה בין מנהל המכס ברשות המסים לבין שרות הביטחון הכללי הוביל לאחרונה לסיכול עשרות ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים האסורים ביבוא לרצועה, אשר על פי החשד יועדו להתעצמות גורמי הטרור בה. בין היתר נתפסו: חומצה גופרתית, חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית, גלילי פיברגלס וגם פחם מיוחד המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות.