שלושה חיילי צה"ל נפגעו הערב (שלישי) מרכב במהלך פיגוע דריסה שאירע סמוך למחסום הפרסה באזור היישוב דולב שבבנימין. כוחות הצלה ומסוק שהוקפצו למקום דיווחו כי אחד הנפגעים, חייל בן 20, טופל בשטח כשמצבו הוגדר קשה והוא אותר כשהיה בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעה רב מערכתית. לאחר טיפול בשטח פונה החייל במסוק לבית החולים תל השומר ומהמרכז הרפואי נמסר כי הוא מורדם ומונשם וכי נשקפת סכנה לחייו. שני החיילים הנוספים (21,22) שנפצעו במצב קל-בינוני פונו אל בית החולים הדסה, כשהם סובלים מפגיעות בגפיים.



מתחקור האירוע עלה כי רכבו של הפלסטיני הדורס הגיע לצומת ליד היישוב דולב ונתבקש לעצור במחסום מאולתר שהקים כוח צה"ל במקום. בשלב מסוים הוא האיץ את נסיעתו ודרס את החיילים. המחבל שביצע את הדריסה נורה וחוסל בזירת האירוע ולאחר מכן דווח ע"י פלסטינים כי אחמד ריאד' עבד אלעזיז שחאדה, (36) ממחנה הפליטים קלנדיה, הוא האחראי לפיגוע.



פרמדיק מד"א רפי פרג'ון, שהיה בזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 מטופל ע"י כוח רפואה של צה"ל. הוא היה בהכרה מעורפלת וסבל מפגיעה רב מערכתית. העלינו אותנו לניידת הטיפול הנמרץ ותוך כדי הפינוי לחבירה עם מסוק שנחת בסמוך המשכנו להעניק לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה".



כוחות מד"א בזירת הפיגוע בדולב. צילום: מד"א מרחב ירושלים



זירת הפיגוע ליד דולב, היום. מתוך צילומי הרשתות הערביות



זירת הפיגוע, הערב



מפת האזור בו התרחש הפיגוע הערב. צילום מסך



כוחות מד"א בזירת הפיגוע, הערב. צילום:מד"א, מרחב ירושלים



למרות הרגיעה היחסית בפיגוע הטרור המכוונים לעבר יהודים ברחבי הארץ, השבוע האחרון נפתח עם מספר אירועים על רקע לאומני. אמש נפצע תלמיד ישיבה בן 60 בפיגוע דקירה שאירע סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. המחבל נמלט מהזירה ואותר מספר שעות לאחר מכן, לאחר שכוחות גדולים של המשטרה פתחו בסריקות לאיתורו. הפצוע שנדקר קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום על ידי צוותי מגן דוד אדום, והובהל לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוגדר מצבו בינוני אך יציב וכי פציעתו ממוקמת בגבו העליון.



פצוע מפיגוע דקירה בשער האריות מפונה לשערי צדק. צילום: הפרלמנט של בית"ר עילית


ביום רביעי שעבר אירע ניסיון פיגוע נוסף בקלנדיה, כשמחבל ומחבלת שניסו לדקור את השוהים המקום. השניים נורו על ידי כוח של מג"ב, נוטרלו ונפגעו קשה. מאוחר יותר נקבע מותם על ידי רופא צבאי, ועל גופתו של המחבל נמצאה סכין. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו. הפרות סדר נרשמו במקום לאחר נטרול הפיגוע והן טופלו על ידי הכוח במחסום. 

מתחקור עלה כי השניים צעדו רגלית במעבר המיועד לכניסת כלי רכב והחלו להתקדם לעבר השוטרים והמאבטחים במקום, כאשר בידה של המחבלת היה סכין. השוטרים קראו להם לעצור מספר פעמים, ומשהמשיכו להתקרב במהירות לכיוון השוטרים הם נטרלו אותם.


ניסיון פיגוע הדקירה בקלנדיה. צילום:רשתות חברתיות