יצאו ללא פגע: צה"ל חילץ הבוקר (רביעי) ארבעה נערים ישראלים מתוך כפר הפלסטיני לוז שליד בית לחם. הארבעה נכנסו לכפר בשוגג לאחר שקיימו טיול באזור. כוח צה"לי נכנס לסייע להם לצאת מהכפר וגורם ביטחוני אמר כי "בשום שלב לא נשקפה סכנה לביטחונם, הם יצאו מן הכפר ללא פגע".



ארבעת צעירים יצאו לטיול שכלל מסלול מאשדוד לים המלח. מוקדם יותר הבוקר יצאו הנערים ממאפרת והתקדמו לכיוון נחל תקוע, כשחלק מהמסלול שלהם עבר על יד שטחי הרשות. שוטרים פלסטינים שזיהו אותם, העבירו דיווח על מטיילים שנעים בסמיכות לשטחי A ו-B והדיווח הועבר לצה"ל. המטיילים הגיעו עצמאית ובשלום ליישוב תקוע ושם בוצעה חבירה עם צבא ומשטרה. הכוחות וידאו שהנערים בתקוע הם אלו שזוהו על ידי השוטרים הפלסטינים, ושאין ישראלים מטיילים נוספים בתוך שטחי הרשות.



במערכת הביטחון שבים ומדגישים כי קיימת סכנה ממשית לכניסה לשטחים פלסטינים ללא אישור או ליווי מסודר. באחרונה אישרו במערכת הביטחון מספר מסלולים מוגבל לטיולים אולם גם אליהם ניתן להגיע לאחר תיאום מול הצבא.




טעויות בניווט



לפני כשבוע אירע מקרה נוסף בו שני חיילי צה"ל הותקפו באבנים על ידי המון פלסטיני לאחר שנכנסו בטעות לבית פאג'ר, סמוך לבית לחם. שני החיילים שהגיעו מקרית ארבע, שם הם מוצבים כחלק מתגבור כוחות בגזרה, יצאו לתדלק רכב צבאי בצומת הגוש. כשיצאו מתחנת הדלק בצומת הגוש הפעילו את אפליקציית הניווט "וויז" על מנת לחזור למוצב, אולם המסלול שהוצע להם הוביל אותם דרך בית פאג'ר' סמוך לבית לחם, שם נרגמו באבנים על ידי ההמון. שני החיילים הצליחו לצאת מהכפר ללא שימוש בירי לאחר שחברו לכוח שתופס כוננות בגזרה. הרכב נפגע קשות והשניים נפגעו באורח קל מאוד וקיבלו טיפול רפואי מחובש צבאי.



רק לפני כחודשיים מקרה דומה אירע, אז שני חיילי צה"ל נכנסו בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה עם רכבם, גם בעקבות שימוש באפליקציית "וויז". השניים, שהיו ברכב צבאי, זוהו מיד על ידי הפלסטינים והותקפו על ידי המון, שהחל ליידות לעברם אבנים ובקבוקי תבערה. רכבם של השניים נשרף והם נמלטו מהמקום, כשהם מנתקים קשר אחד מהשני. בסופו של דבר, לאחר כשעה הם חולצו מתוך המחנה, מבלי שנפגעו.



הרכב הצבאי שנשרף במחנה הפליטים קלנדיה. צילום: ללא
הרכב הצבאי שנשרף במחנה הפליטים קלנדיה. צילום: ללא