בוקר לא שקט: אירוע דקירה אירע היום (שלישי) ברחוב דניאל ינובסקי בטיילת ארמון הנציב בירושלים. חמש נשים בגילאי 70-80 מארמון הנציב, הלכו בשביל סמוך ליער השלום כשהבחינו בשני צעירים בני מיעוטים יושבים על ספסל בשביל הליכתן. לאחר שהנשים עברו את הצעירים, התנפלו השניים עליהן מאחור ותקפו אותן כשהם עוטים על ראשם כובע קפוצ׳ון. שתי נשים נפגעו ופונו לבית החולים "שערי צדק" כשהן במצב בינוני עם פציעות דקירה. החשודים נמלטו לכיוון ג׳בל מוכבר.



עם קבלת הדיווח על האירוע, הוזעקו כוחות משטרה ומג״ב למקום, השוטרים והלוחמים חברו לנשים ובמקביל הוקמו מחסומים והחלו סריקות נרחבות באזור לאיתור חשודים. במהלך הסריקות נעצרו לחקירה שני חשודים ומתבצעת בדיקה אם יש להם מעורבות באירוע. הפעילות המבצעית הרחבה נמשכת לצד פעילות מודיעינית וחקירתית למעצר המחבלים.



הנשים נפצעו בגפיים ובגב ולאחר שקיבלו במקום טיפול ראשוני מכוחות ההצלה, הן פונו כאמור, לבית החולים "שערי צדק" בעיר כשהן נמצאות בהכרה מלאה ומצבן יציב. 



חובש בכיר במד"א שלומי טדגי סיפר: "בשטח סמוך לטיילת ראינו שתי נשים מבוגרות כבנות 80 שוכבות על העפר כשהן בהכרה מלאה, הן סבלו מפצעי דקירה. אחת מהנשים סבלה מפצעי דקירה בגפיים ובפלג גופה העליון והשנייה בפלג גופה העליון. הן דיברו ותיקשרו איתנו. הענקנו להן טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותן לבית החולים כשמצבן מוגדר בינוני ויציב".



פינוי הפצועות מזירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א
פינוי הפצועות מזירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א



שמעון בר, מתנדב ב"איחוד הצלה" שהגיע למקום, סיפר: "נכנסתי רגלית עם תיק ובו הציוד הרפואי לאחר שנמסר לנו כי הנפגעות נמצאות בעומק הטיילת, מרחק הליכה של כמה דקות. כשהגעתי למקום הענקתי טיפול רפואי ראשוני לשתי נשים שסבלו מפצעי דקירה בפלג גופן העליון. לאחר מכן הן פונו בהכרה בניידת טיפול נמרץ ובאמבולנס לבית החולים שערי צדק".



כוחות המשטרה בזירת הפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה
כוחות המשטרה בזירת הפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה



האירוע מגיע לאחר שביום שישי לפני שבוע סוכל פיגוע סמוך למערת המכפלה. פלסטיני בן 26 נעצר על ידי לוחמי מג"ב, סמוך למערת המכפלה כשעל גופו סכין. על פי החשד בכוונתו היה לבצע פיגוע דקירה נגד הלוחמים במחסום. הצעיר הפלסטיני עורר את חשדם של הלוחמים כשהתקרב רגלית למחסום והלוחמים קראו לו לעצור, תוך שהם מבצעים נוהל מעצר חשוד ושומרים על מרחק ביטחון. החשוד נעצר במקום ובחיפוש שערכו הלוחמים על גופו אותרה הסכין. בתחקור בזירה, סיפר החשוד כי בכוונתו היה לבצע פיגוע נגד כוחות הביטחון. החשוד, תושב חברון, נעצר והועבר להמשך חקירה של כוחות הביטחון.