כוח מיחידת דובדבן עצר בשבוע שעבר שני חשודים במעורבות בפיגוע המטען סמוך לכפר חיזמא שבחבל בנימין ערב יום הזיכרון, בו נפצע קשה קצין צה"ל וחייל נפגע באורח קל, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מעצרם של השניים בוצע יום לאחר הפיגוע, בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל.



עוד נמסר כי חלה התקדמות משמעותית בחקירת השניים. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.



ביום שלישי בערב בשבוע שעבר, זיהה כוח צה"ל חפץ חשוד סמוך לכפר חיזמא. החפץ, התפוצץ וגרם לפציעתו הקשה של הקצין, שפונה לבית החולים. לאחר מכן ביצעו חיילי הכוח סריקות ומצאו טלפון סלולארי מחובר למטען. אז התברר כי בזירה התפוצצו לא פחות מארבעה מטענים ועוד חמישה מטענים מוכנים לשימוש נמצאו שם בהם גם מטעני צינור.



גורם ביטחוני אמר לאחר הפיגוע כי הערכות הן שמדובר בזירה שבה הוטמנו המטענים שנועדו לשמש את המחבלים לביצוע פיגוע במהלך יום העצמאות ועירנותו של הקצין מנעה את הצלחת הפיגוע הגדול שתוכנן. בשב"כ ימשיכו לחקור את שני החשודים שנעצרו ובין היתר ינסו להבין האם מאחורי השניים ישנה חוליה משלחת, מתכנן והיכן הוכנו המטענים. כמו כן ינסו חוקרי השב"כ להבין מי הארגון שעומד מאחוריהם או שמה השניים החליטו לבצע את הפיגוע על דעת עצמם. יצוין כי עד כה אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע.



בתוך כך, שיפור נוסף במצבו של שחר רודיטי, הקצין שנפצע בפניו בפיגוע. מצבו מוגדר כעת בינוני, הוא בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו. היום הגיע לבקרו שר הבטחון משה (בוגי) יעלון, ולמד על מצבו ועל קורותיו דרך לוח הכתיבה בו הוא משתמש על מנת לתקשר עקב הפציעה שאינה מאפשרת לו לדבר.



מימין: מפקדו של שחר רודיטי, אמו איילת רודיטי ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה.
מימין: מפקדו של שחר רודיטי, אמו איילת רודיטי ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה.



"התרגשתי לבקר את הקצין ולפגוש אותו ואת משפחתו, המגלים תעצומות נפש של ממש״, אמר השר שקיבל מרופאי הדסה סקירה על מצבו הרפואי ועל הניתוח הממושך שעבר. ״מה שנדרש עכשיו הוא זמן עד השיקום. יש כאן רופאים מצוינים וסביבה תומכת, ואני בטוח שכוח הרצון שלו ושל משפחתו יסייע לו לחזור לחיי עשייה ויצירה״.