לא משאיר קצוות פרומים: יממה לאחר ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון ככל הנראה הודח מכיסאו על ידי ח"כ אביגדור ליברמן, הוא הודיע היום (חמישי) כי גובשה תוכנית לשדרוג המעברים באזור יהודה ושומרון שתקל על הפלסטינים. מדובר בתוכנית שפותחה על ידי צוותים של משרד הביטחון ורשות המעברים, משרד האוצר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, בהובלת שר הביטחון יעלון ושר האוצר משה כחלון.



במהלך החודשים האחרונים הגו הצוותים במשותף תוכנית דו-שנתית לשדרוג המעברים באיו"ש. התוכנית מיועדת להגדיל את מספר העובדים הפלסטיניים שיעברו במעברים, תוך שיפור התנאים בהם ועמידה ביעדי איכות ושירות. בנוסף תוגדל ספיקת הסחורות במעברים הרלוונטיים בכ-30 אחוז, זמני ההמתנה במעברי הפועלים יופחתו בשיעור של 30-50 אחוז, תוך שדרוג הרמה הטכנולוגית של האמצעים המצויים במעברים. התוכנית שגובשה היא בהיקף של 300 מיליון שקל ממקורות המנהל האזרחי המיועדים לאזור וילווה אותה צוות היגוי של משרדי הביטחון והאוצר.



כאמור, עתידו של יעלון במשרד הביטחון לוטה בערפל וכעת נשואות העיניים לראות איזה תיק הוא יקבל. השר יעלון זכה לתמיכה משר האוצר כחלון שאמר כי הוא מקווה שיעלון יקבל תפקיד בכיר בקואליציה: "מדינת ישראל חבה חוב גדול לשר הביטחון היוצא משה יעלון. מדובר באדם בעל מניות רבות בשמירה על ביטחון ישראל. אני מקווה ומאחל שהשר יעלון ישולב בתפקיד בכיר בקואליציה וימשיך לתרום את תרומתו הרבה לביטחון ישראל בכל הגופים הרלבנטים. התרומה שלו היא קריטית לביטחון ישראל, לחברה ולממשלה".



בתוך כך, מוקדם יותר התבטא יעלון לראשונה מאז ההתפתחויות במערכת הפוליטית ואמר במהלך כנס סגור של תנועות הנוער וחטיבת הנח"ל כי "עצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לרצות קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן - אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי. אבל זה בדיוק תפקידנו, ואם אני צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות. לרמב"ם היה ביטוי 'האמת תורה דרכה' ואני מאמין בזה, מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר בגלל זה, זה לא פופולארי, זה לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה וסקרים אחרים, אינני מאמין בזה.