פגישה אחרונה בתפקיד: שר הביטחון המתפטר, משה בוגי יעלון, הגיע היום (ראשון) לבסיס הקריה בתל אביב, על מנת להיפרד מפורום מטכ"ל ומעובדי משרד הביטחון. יעלון נפגש עם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, והודה לו על שיתוף הפעולה ביניהם: "הייתה זכות לעבוד במחיצתך, עם אלופי המטכ"ל ושאר המפקדים".



בפרידה מעובדי וחיילי לשכת שר הביטחון, אמר יעלון: "הייתה חוייה לעבוד במחיצת האנשים הנפלאים, העוזרים והעוזרות, הקצינים והקצינות, החיילים והחיילות. תודה לכולכם!".



התפטרותו של יעלון ממשרד הביטחון נכנסה לתוקפה הבוקר ב-10:00, וכעת ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן כשר הביטחון באופן זמני, עד השלמת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו

כזכור, ביום שישי האחרון הגיש שר הביטחון היוצא את התפטרותו לאחר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו על החלטתו. כמו כן החליט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. לציבור הוא סיפר על ההחלטה דרך רשת הטוויטר, שם פרסם הודעה בה נכתב: "הודעתי לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים". יעלון החליט להעביר באופן זמני את תפקיד שר הביטחון לראש הממשלה, זאת כדי להימנע מטקס חילופים עם ח"כ אביגדור ליברמן, שיחליף אותו.

אמש נפגש יעלון עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והגיש לו את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת, שייכנס לתוקף אחרי 48 שעות. 

מי שלא ייקח חלק מבפרידה משר הביטחון, הוא סגנו, ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי), שאישור הכניסה שלו לקרייה בוטל בעקבות התפטרות יעלון, שכן במקרה ששר מתפטר, סגנו מפוטר באופן אוטומטי. בסביבתו של בן דהן אומרים כי ההוראה שהגיעה במהירות היא נקמה והתחשבנות לא ראויה.

מינוי סגן שר חדש יתבצע רק לאחר אישור מחדש בממשלה, ובכל זאת, בסביבתו של בן דהן טוענים כי לא מדובר בהליך שגרתי אלה בהתחשבנות על רקע יחסים עכורים בין הלשכות בחודשים האחרונים, שהעלו הילוך עם דרישת שר הביטחון לפטר את דוברת סגן השר כבר בחודש שעבר. 

ביטול האישורים ימנע מסגן השר בן דהן ואנשי לשכתו להיכנס למשרדים בקריה החל מהיום בשעה 16:30, זמן קיום מסדר הכבוד לשר הביטחון המתפטר יעלון. ממשרד הביטחון טרם נמסרה תגובה בנושא.