יממה לפני חידוש הדיונים במשפטו של אלאור אזריה, החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון, החליט אחד השופטים בפרשה כי הוא מעוניין לפסול את עצמו מהתיק. זאת בעקבות בקשת ההגנה. 

סא"ל יוגב יפרח, שופט בבית הדין הצבאי ביפו, הגיע להחלטה לאחר שהבין מעיון בחומר החקירה כי יש לו היכרות מוקדמת עם מספר עדים בתיק, ביניהם, למשל, מפקד חטיבת חברון, אל"ם יריב בן עזרא, עד הגנה מרכזי. גורם צבאי אישר שאכן נעשתה פנייה כזו לצורך פסילתו של השופט. הרכב חדש טרם נקבע. 
סמל אלאור אזריה צפוי מחר להגיע לדיון בעניינו ולהשיב האם הוא מודה באישומים המיוחסים לו או כופר בהם. אזריה יכול לבחור גם באופציה משפטית נוספת של הודאה בעובדות בלבד. בדיון הקודם הוקרא בפני אזריה כתב האישום המלא, והתביעה הצבאית דחתה את הצעת הרכב השופטים לקחת את המשפט לגישור פלילי. 

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את החייל מסר למעריב: "התביעה הודיעה לנו כי קיימת חברות בין השופט יפרח לבין מח"ט חברון. עד זה אשר הינו מרכזי ביותר גם לשיטת התביעה הפך בתשובתה ללא מרכזי כאשר זו טוענת כי אין מדובר בשאלת מהימנות לגבי העד. אין כל ספק עד זה רלוונטי ביותר. לכן ממראית פני הצדק ביקשנו להחליף את השופט בלבד, ובניגוד לעמדת התביעה הבקשה התקבלה".