הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אמר הערב (שני) באירוע ההוקרה השנתי לפרויקט "אמץ לוחם" של יחד למען החייל-האגודה למען החייל וקרן לב"י שנערך במחנה בפלמחים, כי צה"ל הצליח לבלום את גל הטרור.

"צה"ל למוד ניסיון בלחימה בטרור, גם מול גל ההסלמה שהתחיל בסוכות התמודדנו בנחישות, אומץ ותחבולות. הצלחנו לבלום את היקף ההתקפות בגל הטרור" אמר הרמטכ"ל.
"אמון הציבור בצה"ל הוא נדבך מרכזי בעשייתנו, והוא שמאפשר לצה"ל לממש את ייעודו: להגן על המדינה ולנצח במלחמה אם נדרש לכך. אנו יודעים שעל אף הירידה בניסיונות הטרור אויבינו ימשיכו במאמציהם לפגוע בחפים מפשע. מפקדי צה"ל וחייליו יהיו מוכנים להגן ולנצח", הוסיף איזנקוט.

אירוע "אמץ לוחם" נערך זו השנה ה-11 ובו לקחו חלק בנוסף לרמטכ"ל גם אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות ונשיא "אמץ לוחם", איקה אברבנאל, יו"ר "אמץ לוחם", האלוף (במיל') יורם יאיר- ייה, יו"ר 'יחד למען החייל', ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, תא"ל (במיל') אילן טל, מנכ"ל 'יחד למען החייל', ובכירים נוספים במערכת הביטחון ובמשק.

יו"ר יחד למען החייל, אלוף (במיל') יורם יאיר אמר באירוע: "אהבה, חום וחיבוק לחיילים - אי אפשר לקנות בכסף וזה מה שפרויקט אמץ לוחם נותן ללוחמים. עוצמה של עם היא בהזדהות עם לוחמיו".
על הפרויקט עצמו אמר הרמטכ"ל איזנקוט: "פרויקט אמץ לוחם ממחיש את מהותו של צה"ל כצבא לוחם הבא מן החברה וחוזר אליה לאחר השירות. התרומה מתבטאת לא רק בחומר אלא גם ברוח, בתמיכה ובדאגה לחיילים. אמון הציבור הוא נדבך מהותי בעשייתנו והוא שמאפשר לצה"ל לממש את ייעודו". 

פרויקט "אמץ לוחם" של 'יחד למען החייל' מציין השנה 11 שנים לפעילותו: "אמץ לוחם" הוא פרויקט למעורבות חברתית, המקשר בין חברות ותורמים מהארץ ומהעולם לגדודים הלוחמים בצה"ל. כל חברה או תורם מאמצים גדוד לוחם באימוץ  ערכי, תומך ומסייע, שבמהלכו נוצר קשר חם, הכולל פעילויות משותפות לרווחת הלוחמים, תמיכה בעתות לחימה וכן סיוע לחיילים הזקוקים לכך ועוד.