ישראל חוששת מפיגוע טרור באילת. על פי העיתון א שרק אל אווסט, היוצא בלונדון, חיל הים הישראלי נערך לאפשרות שארגוני הטרור בסיני ובראשם דאעש, ינסו לתקוף מטרות ישראליות ובכלל זה את אילת. ברשת ב' דווח כי גורם ישראלי אמר לעיתון ש"מעבר לגבול יש אלפי פעילים של דאעש, שעלולים לפעול נגד ישראל, בעקבות הכישלונות שנחלו בעיראק ובסוריה בעת האחרונה". 



עוד דווח, כי הגורם הבכיר הוסיף כי לא מדובר רק באיומים מצד דאעש וכי גם חמאס פועל בסיני ומתאם את פעילותו עם ארגון המדינה האסלאמית ולא הוציא מכלל אפשרות שחמאס ישתתף בעתיד בפעילות טרור נגד ישראל בגבול בדרום הארץ.



לפני כחודשיים ערך חיל הים תרגיל רחב היקף בים סוף, המדמה מספר תרחישים. בעקבות התחממות הגזרות עם חוליות דאעש בסיני הוחלט בין היתר לתרגל גם תרחיש של חדירת מחבלים לספינות שייט באילת ושחרור בני ערובה. 



בין היתר, תרגלו הכוחות, בהם שייטת 13, תרחיש של כלי שייט חטוף כדי להקשות על הכוחות ולתרגל אותם. על האיום מהג'יהאד העולמי ודאעש אומר הגורם בחיל הים: "בגזרת סיני המצרית היה תרחיש של הפלת כלי טיס, וזה היה אחד השיקולים לקיים את התרגיל בזירה הזו" אומר הקצין. "אנחנו רואים בשנה האחרונה התגברות של האירועים הללו".