סוכלה הברחה: הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון, יחד עם השב"כ, עצרו היום (חמישי) במעבר תרקומיא הסמוך לחברון משלוח גדול של אמצעים, שיועדו על פי החשד לגורמי טרור של ארגון חמאס בעזה. ההברחה הוסוותה במשלוח תמים כביכול של מוצרי טקסטיל ותכשיטים, וכללה אמצעים משמעותיים להתעצמות חמאס.



בין היתר נמצאו במשלוח מאות צינורות מתכת עם הברגות מיוחדות, המשמשים לייצור מרגמות ורקטות וכן עשרות מנועים חשמליים המשמשים את גורמי הטרור לבניית מערך תת הקרקע. את המנועים מחברים לעגלות עליהן מעמיסים את החול שמוציאים בעת חפירת מנהרות, כשהן מחוברות אחת לשנייה באמצעות חבל ומייצרות "רכבת" להוצאת החול מן המנהרה.



ממשרד הביטחון נמסר כי "ניסיון ההברחה שנתפס כאמור במעבר תרקומיא של רשות המעברים, יועד לעבור לעזה דרך מעבר כרם שלום. המשלוח הוחרם ונפתחה חקירה לאיתור המעורבים בהברחה".



רק השבוע חזרה ישראל להכניס סחורות לתוך הרצועה בדגש על שקי מלט לאחר שבחודשים האחרונים עלה כי רוב שקי המלט עוברים לידי החמאס לצורך בניית מנהרות תת קרקעיות. לאחר שישראל העבירה פניה מסודרת לאו"ם, הוקם מנגנון פיקוח שצפוי לבקר להיכן הולך המלט. בעזה מדווחים פלסטינים כי חמאס כופה עליהם להעביר 90 אחוז משקי המלט לידיהם. כעת לא ברור אם "המנגנון" החדש בפיקוח האו"ם יעצור שוב שיקום של מנהרות.



המנועים שנתפסו במעבר תרקמיא. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון
המנועים שנתפסו במעבר תרקמיא. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון




הצינורות שנתפסו במשלוח לעזה. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון
הצינורות שנתפסו במשלוח לעזה. צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון