ארגון חיזבאללה מבצע הכנות צבאיות חדשות בגבול עם ישראל, הכוללות חפירת מנהרות ועריכת תצפיות מתקדמות על כוחות צה"ל שעל הגדר. כך מדווח היום (שבת) היומון הלבנוני "א-ספיר", שמציין גם את הצבת עשרות אלפי הטילים שמבצע הארגון באזור. "חיזבאללה עוטף את הטילים שברשותו כדי לשמור עליהם לשעת האפס", נכתב.

בסדרת כתבות שפורסמו לרגל יום השנה ה-16 לנסיגה הישראלית מדרום לבנון, מספר היומון, הנחשב מקורב לחיזבאללה, על האתגרים העומדים בפני הארגון הלבנוני-שיעי. הכותב הדגיש את מעורבותו בלחימה האזרחית בסוריה כ"אתגר גדול יותר מהעימות עם ישראל", זאת נוכח המחיר הגבוה ששילם הארגון בזירה זו, הן באבדות בנפש והן בפגיעה הקשה ביכולותיו המבצעיות.
היומון הלבנוני סיפר בכתבה כי לצד הלחימה בסוריה ממשיך הארגון בפעילותו נגד ישראל ודיווח כי פעיליו עושים "לילות כימים" לאורך קו הגבול עם ישראל.

 

"מדירים שינה מעיני המתנחלים"



"לוחמי ההתנגדות מתצפתים, עושים הכנות וחופרים מנהרות המדירות שינה מעיני המתנחלים וחיילי האויב", נאמר בכתבה. "התצפיות נעשות באמצעים אלקטרוניים מתקדמים וכן באמצעים לראיית לילה גם מבתים הקרובים לגדר הגבול, והם מסוגלים להעביר את המידע בזמן אמת בעת הצורך". עוד דווח, כי "היערכות זו מאפשרת ללוחמי החיזבאללה להשתתף בלחימה בכל רגע".
בהתייחסות נוספת לסוגיית המנהרות נכתב כי בלחימה נגד כוחות המורדים בסוריה נאלץ הארגון להתמודד עם אויב שגם הוא חופר מנהרות, בעוד שעד כה התרגלו אנשיו לכך שארגונם הוא היחיד שחופר מנהרות צבאיות, ואף זה שהעביר את תורת המנהרות לשאר אנשי ההתנגדות, במיוחד לפלסטינים ברצועת עזה.
העיתון מתאר את המנהרות שנחפרו לצד הגבול עם ישראל. הן כוללות מערכת אוורור תת-קרקעית שמונעת רטיבות שעלולה לפגוע במכשירים, וכן כוללת פתחי אוורור ויציאות חירום. "המנהרות כוללות רשת חשמל וכן מזון שיספיק ללוחמים למשך שבועות של לחימה", נאמר בכתבה. "הקרטונים בהם מאחסנים את הקופסאות נשמרים היטב, והם מסומנים לפתיחה על פי סדר בעת לחימה. חיזבאללה דואג להחליף את מלאי המזון אחת לחמישה חודשים, כדי שתוקפו לא יפוג".