מערכת הביטחון ערוכה לפינוי של עשרות אלפי תושבים במקרה של מתקפת טילים מסיבית – כך אמר ל"מעריב־השבוע" בצלאל טרייבר, ראש רח"ל (רשות חירום לאומית), לקראת שבוע החירום הלאומי שייפתח השבוע. במשרד הביטחון וברח"ל החליטו השנה לקיים את שבוע החירום במקום את התרגיל השנתי "נקודת מפנה". במהלך השבוע יקיימו כלל גורמי החירום העוסקים בעולם העורף ימי עיון ותרגילים לבחינת שיתוף הפעולה בין הגורמים.



התרחיש המרכזי שיתרגלו השבוע הוא תרחיש שבו ישראל מותקפת במאות טילים בפרק זמן קצר, בדרום ובצפון. "התרחיש מעמיד בפני ישראל איומים מסוגים שונים, שאחד מהם הוא עימות מול חיזבאללה וחמאס, המייצר מכת אש גדולה ביותר בפתיחתה של מערכה", אמר עוד טרייבר, "זה מביא את הצורך לפנות תושבים. אנחנו ערוכים לכך מול הרשויות והממשלה כדי שבמידת הצורך נוכל לבצע פינוי יזום של עשרות אלפי תושבים מהצפון ומהדרום".



לקראת שבוע החירום ערכה רח"ל, באמצעות חברת הסקרים שילוב, סקר מקדים לבחינת עמדות הציבור בנושאים שונים הקשורים להיערכות למצב חירום בעורף. מהסקר עולה כי במקרה של מתקפת טילים מסיבית רק 14% מהאזרחים ירצו להתפנות מבתיהם, 67% לא ילכו לעבודה בזמן עימות צבאי, 25% בלבד ענו כי ירגישו בטוחים, בעוד שתושבי הדרום העידו כי ירגישו בטוחים יותר מתושבי הצפון. רק 9% מההורים ישלחו את הילדים למוסדות החינוך ו־92% מהציבור סבורים כי הם יודעים מה צריך לעשות במידה סבירה עד רבה. נתון מעניין נוסף: 54% מהציבור מבקש לקבל עדכונים חיוניים דרך הוואטסאפ וזאת אף שמדובר ברשת חברתית שבחלק מהמקרים מתבססת על שמועות.