בשעה 12:00 בדיוק, נכנס שר הביטחון אביגדור ליברמן עם רכבו ומאבטחיו אל בסיס הקריה בתל אביב, והחל את יומו הראשון בתפקיד החדש, אשר זכה לאישור הממשלה והכנסת אמש, במקומו של משה (בוגי) יעלון. הטקס נערך בצורה מהירה, וכעבור 12 דקות בלבד, מצא את עצמו ליברמן כבר בדרכו אל הקומה ה-14, שם נמצאת לשכתו החדשה.  



בטקס עצמו לא היו נאומים, והוא החל כאשר ליברמן נעמד על השטיח האדום, כשלצידו נמצאים מנכ"ל משרד הביטחון הנכנס, אודי אדם, אשר גם לו מדובר בימים הראשונים בתפקיד, והרמטכ"ל, גדי איזנקוט, אשר לו צפויות מספר שעות לא מבוטל במחיצתו של ליברמן. שר הביטחון התקבל על ידי מפקד המסדר, שאמר: "אדוני שר הביטחון, ברוך הבא, המסדר מוכן וערוך לפקודתך".



לאחר מכן שרו כולם את שירת "התקווה", ואז החל החלק בו סקר שר הביטחון החדש את מסדר החיילים. יש לציין כי בניגוד לקודמיו, ליברמן לא התעכב, דילג על המסדר בקלילות, ולא התעכב ליד החיילים במסדר, שהגיעו מקורס חובלים, משטרה צבאית, וקורס הטיס. לאחר מכן עבר ליברמן על יד שורה של אלופי המטה הכללי ושל צמרת משרד הביטחון, ולחץ את ידם במהירות. מי שעוד עמד באותה השורה הוא סגן השר אלי בן דהן, אשר זכה ללחיצת יד ארוכה. יש לציין כי בן דהן סיים את תפקידו בצורה אוטומטית ברגע שבו יעלון סיים את תפקידו, ומינויו אושר מחדש. לאחר הסקירה, חזר ליברמן אל השטיח האדום, ומשם המשיך אל תוך הבניין, לקדנציה ולתפקיד החדש שלו. הפגישה הראשונה שלו נערכת עם פורום המטכ"ל למפגש היכרות ראשון.



ליברמן נכנס לבסיס הקריה, היום. צילום: אבשלום ששוני



ליברמן דיבר אמש לאחר האישור ואמר בפני המצלמות בעברית ובאנגלית כי הוא מחויב לפתרון שתי מדינות לשני עמים. עוד הם הודיעו כי הם מוכנים לבדוק את יוזמת השלום הערבית. נתניהו אמר: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב, באופן שישקף את השינויים הדרמטיים באזור". בתוך כך, הודיע נתניהו על מחויבותו לרעיון שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי הוא מקדם בברכה את הצעותיו של נשיא מצרים א-סיסי לקידום השלום והביטחון באזור. לאחר מכן חזר רה"מ על דבריו באנגלית לתקשורת הזרה.
 
ליברמן ברחבת הכותל אמש לאחר המינוי


 
עוד אמר נתניהו כי הוא מבקש להבהיר את מחויבותו לשלום "עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו", וציין כי יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב על עדכון היוזמה באופן שישקף את השינויים הדרמטיים וישמור על היעד המוסכם של שתי מדינות", כך אמר. עוד אמר נתניהו כי הממשלה מקדמת בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי ואת כוונתו לקדם שלום באזור.
ליברמן, שדיבר לאחר רה"מ, אמר כי הוא מסכים עם דבריו של נתניהו, כולל עניין שתי המדינות לשני עמים. הוא הזכיר כי מפלגת ישראל ביתנו תמכה בפתרון לאורך שנים. ליברמן גם אמר כי הוא תומך בנאום בר אילן ואמר כי נאום נשיא מצרים א-סיסי היה חשוב מאוד: "הנאום נתן הזדמנות אמיתית וחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה". ליברמן הוסיף כי הוא מסכים עם נתניהו בכך שביוזמת השלום הערבית יש אלמנטים חשובים, וכי יש לבחון אותה. בתום הדברים ביקש נתניהו להוסיף על מה שכבר נאמר: "הממשלה תנהל מדיניות ביטחון אחראית ובטוחה ולא נפסיק לחפש נתיבים לשלום". הדברים נועדו להרגיע את דעת הקהל בישראל ואת דעת הקהל הבינלאומית לאור הסערה שבמינויו.