השקט ברחובות תל אביב הופר אתמול בערב, כשחייל נדקר באמצעות מברג בעת שהלך ברחוב יגאל אלון פינת נחלת בעיר. תחילה חשבו שמדובר באירוע פלילי, אך לאחר מכן המשטרה הודיעה כי מדובר באירוע על רקע לאומני שבוצע על ידי נער פלסטיני בן 17. מצבו של החייל הוגדר קל, ולאחר מרדף משטרתי וחיפוש נרחב, שכלל סיוע של אזרחים, נתפס המחבל והוא הועבר לחקירה בתשאול משטרת מרחב יפתח. אירית ממיה, אמו של החייל עידן ממיה שנדקר בפיגוע, עדכנה הבוקר (שלישי) את רינה מצליח וחגי גולן על מצבו של בנה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "עידן בסדר. אתמול הוא נשאר להשגחה כי אחרי בדיקת הסי.טי מצאו גם שברון באונה הפרונטלית בגולגולת, זה היה מעבר ל'פצוע קל'. היום הוא שוחרר לביתו וביקשתי סיוע מ'רם 2', כי לדעתי הוא עוד לא מספיק מבין מה קרה. כל הזמן עוטפים אותו אנשים, הוא כרגע בכוננות ספיגה וזה ייצא מתישהו". 

האם סיפרה על ההתנהלות בבית החולים מול הרופאים: "מי שתפרה לו את הראש הייתה רופאה ערביה מקסימה, שהייתה כל כך מאירת פנים. צילמתי אותם יחד והודיתי לה על השירות הנפלא שהיא עשתה. אחד דוקר, אחד תופר".


"ראיתי את הדם והבנתי שזה הבן שלי"


ממיה המשיכה והתייחסה למה שאירע במהלך הפיגוע עצמו: "הייתי בבית וידעתי שהבן בדרך מהצבא, הוא התקשר להגיד שהוא קרוב וביקש שאכין לו קפה. בשנייה שהנחתי את הכוס, היו צרחות אימים שלא שמעתי כמוהן, ברמה כזו שהבנתי שאולי בעלי מעורב במשהו. לא זיהיתי את הקול והייתה המולה אז יצאתי מהבית בטריקת דלת. טסתי למטה, רצתי במדרגות מהקומה הגבוהה, ובקומה השנייה עצר אותי השכן וצעק לי 'מחבל' מחבל'. נכנסנו לאחת הדירות וביקשתי להתקשר לבעלי כדי שלא יגיע הביתה ולא ייתקל בו. ניסיתי להשיג אותו ושמעתי צרחות אימים של בעלי, הבנתי שאנחנו מעורבים איכשהו, אבל לא ידעתי שזה הבן שלי. ביקשתי מבעלת הדירה לפתוח את הדלת, לא היה לי אכפת שיש מחבל, העיקר לרדת למטה. ירדתי וכל המבואה והמעלית, הכל היה עם דם של הבן שלי. שאלתי מה קרה, אמרו לי שחייל נפצע והבנתי שזה הילד שלי, עשיתי את ההתאמה עם הצרחות של האבא".



"הוא היה שכוב בחוץ על המדרכה, סיפרה האם, "הוא איבד כמויות דם ממש גדולות. עידן נדקר מכיוון אחד ובעלי הגיע מכיוון שני, הוא חפן את הראש שלו בשתי ידיים וכדי לעצור לו את הדם העלה אותו הביתה מהר. כמויות הדם היו כמו בבית מטבחיים. חברה שלי ראתה אותו נדקר ולא ידעה שזה הוא. היא כבר הזמינה אמבולנס תוך כדי שהיא צרחה 'תעזרו, תעזרו'. עוד לפני האמבולנס הייתה פרמדיקית בשטח שטיפלה לי בילד, היה בהכרה מלאה. הוא ראה את המחבל שהגיע אליו פרונטאלית והוא לא נראה לו חביב. כלומר הוא ידע מי עושה לו את זה, מי מאחוריו. הבן שלי לא היה חמוש, הוא משרת בשלישות. המחבל חיפש מדי צה"ל, לא עניין אותו מי מולו".

"הוא דקר אותו בגב, הילד השתטח על הרצפה והוא המשיך לדקור אותו בגולגולת", המשיכה האם. "בפעם הרביעית שהוא בא להכניס לו את המברג עידן התעשת, הכל היה עניין של שניות. הוא בעט במחבל בבית החזה, הצליח להדוף אותו ויצר את המרחק ביניהם. ואז אנשים התנפלו על המחבל. לא ראיתי את המחבל, אני רק שומעת המולה, ריצה של אנשים וצעקות 'מחבל' אחד השכנים אפילו לקח אלת בייסבול וירד למטה. הבנתי שרודפים אחריו אבל מרגע שהבנתי שזה הבן שלי, לא עניין אותי המחבל".

זירת הפיגוע בתל אביב, אמש. צילום" אבשלום ששוני