שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון שוחח היום (שלישי) עם מחליפו בתפקיד, השר אביגדור ליברמן, ואיחל לו בהצלחה בתפקידו החדש, כך כתב השר לשעבר בעמוד הפייסבוק שלו. בנוסף כתב יעלון כי השנים קבעו לקיים פגישת חפיפה ביניהם. 



השיחה נערכה שעות ספורות לאחר ששר הביטחון החדש התקבל במשמר כבוד במשרד הביטחון בקרייה בתל אביב, נפגש עם הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ועם פורום מטכ"ל. 



 

יעלון עזב את התפקיד עוד בטרם נכנס ליברמן לתפקידו ולכן לא היה טקס חילופי שרים כמקובל. עד כניסתו של ליברמן החזיק ראש הממשלה נתניהו בתיק הביטחון.  

יעלון התפטר מתפקידו כשר הביטחון ומן הכנסת לאחר שראש הממשלה הבהיר לו כי הוא ייאלץ לעזוב את התפקיד לטובת ליברמן על מנת שישראל ביתנו תצטרף לקואליציה. בהודעת ההתפטרות שלו אמר יעלון כי "אין לו יותר אמון בראש הממשלה וכי נוכח ההתפתחויות הפוליטיות הוא מתפטר מתפקידו כשר הביטחון ולוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים".

מאוחר יותר נודע כי במהלך שיחת הטלפון הבוקר בין השניים, לאחר שיעלון הודיע לנתניהו כי הוא מתפטר, הציע לו ראש הממשלה את תפקיד שר החוץ, אך יעלון סירב והודיע כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. .

החלטתו של יעלון התקבלה לאחר המגעים מול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כחלק מהניסיונות להרחבת הממשלה הצרה של נתניהו. במהלך השיחות, שהתקיימו במקביל למגעים עם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שהעלו חרס, הוצעו לליברמן תיק הביטחון ותיק הקליטה. נתניהו עדכן את יעלון על המהלךועד השיחה היום לא הציע לו תיק חלופי.