אזרח סעודי דיווח היום (ראשון) כי כוחות הביטחון עצרו לאחרונה אזרח ירדני המתגורר בממלכה בטענה כי שיתף פעולה עם המוסד הישראלי. בדיווח בעיתון הסעודי "עוקאז", נכתב כי כוחות הביטחון המודיעיניים הסעודיים עצרו בשלוש השנים האחרונות רשת של מרגלים ששיתפו פעולה עם ישראל ואיראן והעבירה אותם לחקירה ומשפט. עוד נכתב כי העצורים הם 33 אנשים בהם 30 סעודים, איראנים, אפגנים וירדנים. בדיווח נטען עוד, כי אחד האנשים האיראנים שיתף פעולה עם המוסד הישראלי ואילו יתר העצורים שיתפו פעולה עם מנגנון הביטחון האיראני.



עוד דווח, כי שני מנגנוני הביטחון של שתי המדינות הסכימו לתמוך במרגלים שלהם באמצעות העברת כספים בתמורה להעברת מידע ודוחות שהתבקשו להעביר על ידי המוסד הישראלי והמודיעין האיראני. בנוסף, עברו חלק מהעצורים אימונים להשיג את מטרותיהם. על פי הדיווח, חלק מהמרגלים אף נועדו עם בכירים במודיעין בשתי המדינות. נטען אף כי המוסד הירדני התכתב עם ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, וחלק הנאשמים בריגול לטובת איראן נועדו עם המנהיג הרוחני העליון, האייתולה עלי ח'אמנאי.



האזרח הירדני הורשע בקשר עם נתניהו


בדיווח נטען כי בית משפט בממלכה הרשיע את הירדני בהתכתבות עם ראש ממשלת ישראל ובמגעים עם בכיר במוסד הישראלי, באמצעות קבצי קול ותמונה שהועברו בדואר האלקטרוני ואף הביע נכונות להגיע לישראל לשתף פעולה עם המודיעין שם. עוד נטען כי האזרח הירדני קיבל סכום כספי גדול בתמורה.



בית המשפט בסעודיה גזר על האזרח הירדני תשע שנות מאסר שהוא מרצה כעת ואף הרחקה מסעודיה לאחר תום המעצר. לא ברור מתי נידון האזרח הירדני אולם עיתוי הפרסום יחד עם חשיפת המרגלים האיראנים מצביע על התדרדרות נוספת ביחסים בין ריאד לטהרן.



לגבי 32 המרגלים הקשורים לאיראן, נאמר כי טרם הם הורשעו אך משפטם מתנהל כעת. הם מואשמים בהקמת רשת לריגול ושיתוף פעולה עם המודיעין האיראני באמצעות הגשת מידע סודי ומסוכן בתחום הצבאי שפוגע בביטחון הלאומי של הממלכה ואף פוגע באחדותה ויציבותה, נטען בדיווח. חלק מהם אף הואשמו בכניסה בלתי חוקית לממלכה.