אתר האינטרנט הסורי "זמן אל וואסל" מדווח היום (שלישי) כי חיל האוויר הישראלי תקף בסוף השבוע מתקן צבאי מדרום לחומס שבו יושבת חטיבת הגנה אווירית וגם מתחם של בית הספר להגנה האווירית של צבא סוריה. על פי הדיווח, הטייסים הישראלים לא כיוונו את הטילים על מערכות ההגנה אלא על המחסנים בבסיס, בהם יש בעיקר טילי הגנה, וגרמו לנזק רב.



לפי הדיווחים, המטוסים של חיל האוויר הישראלי טסו בגובה נמוך מעל האזור, ולאור כל התקיפות היו חשופים לפגיעה ממערכות ההגנה, אולם בסוריה העדיפו שלא להגיב ולא לפגוע במטוסים.



אזור התקיפה, חומס, נחשב לאזור שבו פועלים, מלבד צבאו של בשאר אסד, גם ארגוני מורדים וגם דאעש, אולם יצוין כי האתר שדיווח על התקיפה נחשב לאתר המזוהה עם משטרו של נשיא סוריה ולכן הוא נתפס כמקור אמין.



אם אכן חיל האוויר הישראלי ביצע את התקיפה, אזי מדובר בתקיפה ראשונה אותה מאשר שר הביטחון אביגדור ליברמן שהגיע היום לגבול הצפון לסיור עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף הפיקוד אביב כוכבי ובכירי פיקוד הצפון.



תקיפה ראשונה בתפקיד? ליברמן ובכירי צה"ל בצפון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
תקיפה ראשונה בתפקיד? ליברמן ובכירי צה"ל בצפון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



באחת התצפיות העביר ליברמן מסר ברור לצד השני ואמר "שמעתי היום סקירות על האזור הז,ה שהוא תמיד אזור רגיש, ואני יכול להגיד שהגבול הצפוני שלנו נמצא בידיים טובות ובטוחות. התרשמתי מההערכות, מהתכניות ומהמוכנות. תפקידו של צה"ל כאן הוא לשמור על הביטחון והשקט בגבול הצפון וזה מה שאנחנו עושים. אין לנו תכניות אחרות מעבר לשמירה על השקט, אני מקווה שכולם מבינים זאת היטב, גם השכנים שלנו ובכל מקרה אני לא מציע שמישהו ינסה לבחון אותנו".