"העתיד בידיים שלנו": במפעלי חברת לוקהיד מרטין בפורט וורת', דאלאס, התקיים היום (רביעי) טקס הגלילה החגיגי של מטוס ה-F-35 הראשון של מדינת ישראל. המטוס החדש מהווה ציון דרך משמעותי לעתיד הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. "מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס", כך אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן. "מטוס ה-F-35 הוא המתקדם ביותר בעולם והבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית של מדינת ישראל. ברור וידוע לנו ולשכנותינו כי מטוס ה-F-35, ה"אדיר", יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב".

תא"ל טל קלמן, ראש מטה חיל האוויר, ציין בנאומו בטקס כי "כטייס בעל ניסיון של יותר מ-30 שנות טיסה על מגוון רחב של כלי טייס, הייתה לי הזכות לטוס בסימולטור של מטוס ה-F-35 בפורט וורת' וההרגשה הייתה כאילו החזקתי את העתיד בידיים שלי. השילוב הייחודי של טכנולוגיה פורצת דרך, קטלניות וממשקי אדם-מכונה יובילו את העולם לדור החמישי".

"זכינו בכבוד לחבור למדינת ישראל ולסייע לה לחזק ולהעמיק את השותפות הארוכה בין שתי המדינות", כך אמרה מרילין יוסון, יו"ר, מנכ"לית ונשיאת לוקהיד מרטין. "מטוס ה-F-35 יהווה משואה של כוח ויציבות באזור ויתרום לשמירת השקט והיציבות של הדורות הבאים".

בטקס הגלילה החגיגי לוקחים חלק למעלה מ-400 אורחים מהממשלה, הצבא והתעשייה, בהם: שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו; השר צחי הנגבי, היידי גרנט, סגנית תת-מזכיר ההגנה לנושא קשרי חוץ של חיל האוויר האמריקאי, מנהל תכנית ה-F-35 בפנטגון, גנרל כריס בוגדן, מושל טקסס, גרג אבוט וחבר הקונגרס מטקסס, קרייג גולדמן.

יהווה תוספת כוח משמעותית לשמירת יתרון ישראל במזה"ת


מטוס ה-
F-35, שקיבל את השם העברי "אדיר", יהווה תוספת כוח משמעותית לשמירת היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון, בזכות היכולות המתקדמות להתמודד עם איומים, כולל איומי טילים ואזורים אוויריים המוגנים בצפיפות רבה. המטוס משלב יכולת חמקנות מתקדמת עם חתימת מכ"ם נמוכה בשילוב עם יכולת טיסה מהירה, שרידות, היתוך מידע מלא ממגוון חיישנים, פעילויות מופעלות-רשת ותמיכה מתמשכת ומתקדמת.

מדינת ישראל רכשה 33 מטוסי F-35 מדגם A, להמראה ונחיתה שגרתיות, במסלולי המראה סטנדרטיים (CTOL) באמצעות עסקת מכירה צבאית (FMS) למדינה זרה של הממשל האמריקאי. תרומתה של ישראל לתוכנית מטוס ה-F-35 מתבטאת במספר גורמים: ייצור כנפיים על ידי התעשייה האווירית, קסדה מתקדמת לטייסי המטוס מתוצרת חברת אלביט וכן הספקת חומרים מרוכבים לגוף המטוס ודלתות של תאי החימוש מתוצרת אלביט-סאיקלון.

מטוס ה-F-35, "אדיר". צילום: לוקהיד מרטין
מטוס ה-F-35, "אדיר". צילום: לוקהיד מרטין

מטוס ה-F-35, המיוצר בשלוש גרסאות, מתוכנן להחליף את מטוסי ה-F-16 ומטוסי ה-A/OA-10 Thunderbolt II בחיל האוויר האמריקאי, את מטוסי ה- F/A-18 לצי האמריקאי ואת מטוסי ה- F/A-18 וההארייר בכוחות המארינס. זאת, בנוסף למגוון מטוסים נוספים ב-11 מדינות נוספות. בעקבות ההכרזה של כוחות המארינס ב-2015 על מטוס ה-F-35 כבעל יכולת מבצעית ראשונית (IOC), חיל האוויר האמריקאי וכוחות הצי מתכוונים להכריז על יכולות דומות השנה ובשנת 2018, בהתאמה. יותר מ-170 מטוסים שנמסרו עד כה ביצעו למעלה מ-60 אלף שעות טיסה.

לוקהיד מרטין היא חברה גלובאלית בתחום הביטחון והחלל. יחד עם סיקורסקי היא מעסיקה כ-125 אלף איש ברחבי העולם ועוסקת בעיקר במחקר, תכנון, פיתוח, יצור, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים, אמצעים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. ללוקהיד מרטין מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות ההיי-טק והתעשייה הביטחונית בישראל.