דרמה לילית שבמזל לא הסתיימה באסון: תשעה ישראלים חולצו בשלום הערב (רביעי) מרמאללה לאחר שנכנסו לשם בעקבות הזמנה של תושב המקום, ככל הנראה עיתונאי. הרכב בו נסעו הישראלים הוצת על ידי פלסטינים שהיו במקום, אך הם חולצו במזל ללא פגע דרך מחסום פוקס.  שמונה מהפעילים שבו לתחומי הקו הירוק בכוחות עצמם ופעיל תשיעי הועבר למנגנוני התיאום והקישור. 



על פי הדיווחים בערוץ 10, העיתונאי מירון רפפורט היה בין הישראלים שהגיעו למקום, למטרת השתתפות בסעודת שבירת צום הרמאדן. לאחר חילוצם, התשעה הועברו ע"י המנהל האזרחי לחקירה, לאחר שהפרו את הצו האוסר על הכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית. 



עוד נמסר כי הישראלים דיווחו על מצוקתם ואותרו ע"י אנשי הרשות בתיאום עם צה"ל, שבודק את נסיבות האירוע. מדובר צה"ל נמסר בעקבות התקרית: "לפני זמן קצר נכנסו מרצונם תשעה ישראלים לרמאללה. אחד מרכביהם נפגע מבקבוקי תבערה ואבנים, ולא היו נפגעים באירוע. שמונה מהישראלים יצאו באופן עצמאי והישראלי התשיעי יצא בליווי כוחות המשטרה הפלסטינית. הישראלים הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון הישראלים ונסיבות כניסתם בבדיקה".

העיתונאי מירון רפפורט שחולץ מרמאללה

קבוצת הישראלים הגיעו לבקר עיתונאי פלסטיני ברמאללה ולאכול איתו ארוחת"שבירת צום הרמדאן. מספר פלסטינים שזיהו כי מדובר בישראלים שרפו את אחד הרכבים. חלק מהישראלים יצאו מכיוון מחנה פליטים קלנדיה לישראל אחד מהם הוא העיתונאי ופעיל המשאל מרון רפפורט. 
 
כוחות הביטחון הגיעו לכולם ושולטים באירוע כולל לאחד הישראלים שהוצא על ידי שוטרים פלסטינים. מרון רפפורט אמר למעריב: "אנחנו בסדר והכל בסדר. לא פגעו בנו וכל הדיווחים על כך הם קשקוש"

מארגון "שתי מדינות מולדת אחת" מסרו: "היום בערב נסענו, פעילי 'שתי מדינות מולדת אחת', לציין בארוחה משותפת את האיפטאר. אחד מהרכבים ככל הנראה הוצת וניזוק קלות כאשר היה ריק. מנגנוני הביטחון הפלסטינים השתלטו על האירוע במהרה וסייעו לנו להגיש תלונה. על אף כמה מהדיווחים, בשום שלב לא חשנו מאוימים וחברינו הפלסטינים הזדעזעו מהמקרה. הדבר שהכי מפחיד את מי שרוצה לשמר את המצב הקיים זה פלסטינים וישראלים שמדברים ופועלים יחד. כולנו הדגשנו שלא נירתע ונמשיך בכל הכוח להביא בשורה לשני העמים".